Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / Βάσεις 2019 – Για ποιες σχολές είναι δυσοίωνες οι προβλέψεις – Οι τελευταίες εκτιμήσεις

Βάσεις 2019 – Για ποιες σχολές είναι δυσοίωνες οι προβλέψεις – Οι τελευταίες εκτιμήσεις

Όλες οι εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών συγκλίνουν στο ότι οι επιδόσεις των μαθητών, που θα ανακοινωθούν την ερχόμενη εβδομάδα, θα οδηγήσουν σε ψαλίδι αριστούχων αλλά και σε βαθμολογική σφαγή σε ένα μεγάλο ποσοστό διαγωνιζόμενων.

Στην τελευταία χρονιά εφαρμογής του, το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων των 4 μαθημάτων και των ανοιχτών επιστημονικών πεδίων φεύγει αφήνοντας πίσω του, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, χαμηλές τις βάσεις, ακόμα και στις παραδοσιακές σχολές όπως τα πολυτεχνεία και οι ιατρικές των κεντρικών ιδρυμάτων.

Όλες οι εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών συγκλίνουν στο ότι οι επιδόσεις των μαθητών, που θα ανακοινωθούν την ερχόμενη εβδομάδα, θα οδηγήσουν σε ψαλίδι αριστούχων αλλά και σε βαθμολογική σφαγή σε ένα μεγάλο ποσοστό διαγωνιζόμενων.

Πρακτικά, η πτώση που σημειώθηκε πέρσι στις παραπάνω σχολές φέτος θα συνεχιστεί, πολύ πιθανόν με μεγαλύτερη ένταση, τον Αύγουστο του 2019.

Οι σφοδρές αντιδράσεις

Τα φετινά θέματα προκάλεσαν σφοδρές αντιδράσεις από τις επιστημονικές ενώσεις και για μια ακόμα φορά αφορούσαν στα ίδια μαθήματα που πέρσι «γκρέμισαν» τις βάσεις. Φέτος, πάντως, οι διαμαρτυρίες ήταν έντονες, ενώ αρκετοί εκπαιδευτικοί παρέπεμψαν στις οδηγίες βαθμολόγησης που δόθηκαν, σημειώνοντας ότι ορισμένες από αυτές επιχείρησαν να καλύψουν κάποιες ασάφειες των θεμάτων.

Χημεία και Φυσική αναμένεται να είναι και φέτος τα… μοιραία μαθήματα για τους μαθητές καθώς σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, ο βαθμός δυσκολίας εξέπληξε ακόμα και τους ίδιους, ενώ τα χρονικά περιθώρια κρίθηκαν ασφυκτικά.

Εν αναμονή των επιδόσεων των μαθητών, που θα επιβεβαιώσουν ή όχι τους φόβους και τις αντιδράσεις ή όχι τους φόβους και τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, ο «Ε.Τ.» κάνει μια πρώτη εκτίμηση για την πορεία των φετινών βάσεων, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα.

1ο επιστημονικό πεδίο: Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Σπουδών

Τα θέματα στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα του 1ου πεδίου δεν προβλημάτισαν σε μεγάλο βαθμό τους εκπαιδευτικούς, αν και η Ένωση Ελλήνων Φιλολόγων έκανε κάποιες παρατηρήσεις σχετικά με το μάθημα της ιστορίας.

Στο μάθημα της Ιστορίας, συγκλίνουν και άλλοι εκπαιδευτικοί, υποστηρίζοντας ότι μπορεί να είναι το μάθημα που θα στοιχίσει πολύτιμους βαθμούς στους υποψήφιους.

Λόγω όμως της φύσης του εν λόγω πεδίου, οι βάσεις αναμένεται να συγκρατηθούν και να μην κάνουν εντυπωσιακή βουτιά, ειδικά στη δημοφιλή Νομική αλλά και στις Ψυχολογίες των κεντρικών ιδρυμάτων μια και ο ανταγωνισμός είναι πολύ υψηλός.

Πρόκειται για ένα πολυπληθές επιστημονικό πεδίο που το επιλέγουν δεκάδες χιλιάδες υποψήφιοι και ακόμα και στο νέο ακαδημαϊκό χάρτη που εγκαινιάζεται τον Σεπτέμβρη του 2019, οι θέσεις είναι πολύ λιγότερες της ζήτησης που υπάρχει.

2ο επιστημονικό πεδίο: Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών

Πρόκειται για το πεδίο στο οποίοι οι προβλέψεις είναι οι πλέον δυσοίωνες. Το μάθημα της Φυσικής με συντελεστή βαρύτητας 0,7 όχι μόνο δυσκόλεψε τους υποψήφιους αλλά προκάλεσε και σφοδρές αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς.

«Αληθεύει πως οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δυο ώρες για να λύσουν τα θέματα; Αν ναι, δεν θορυβήθηκε η επιτροπή; Αν ένας έμπειρος λύτης χρειάζεται πάνω από δυο ώρες, πόσες ώρες χρειάζεται ένας έφηβος με όλα τα άγχη που έχει φορτωθεί;», αναρωτιέται σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, προκαλώντας έκπληξη για τον όγκο των ζητούμενων.

Πέρσι ακριβώς τα ίδια μαθήματα προκάλεσαν την καθολική πτώση των βάσεων που κυμάνθηκαν από 60 μόρια στα κεντρικά ιδρύματα έως 2300 στα περιφερειακά. Οι απώλειες στο ΕΜΠ κυμάνθηκαν από 43 έως 328 μόρια.

Απώλειες σημείωσαν και οι αρχιτεκτονικές σχολές, με το ΕΜΠ να χάνεις μόλις 43 μόρια, ενώ αντίθετα η σχολή της Θεσσαλονίκης έχασε 376 μόρια.

3ο επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη Υγείας

Αντίστοιχα, το μάθημα της Χημείας, με συντελεστή βαρύτητας 0,7 φαίνεται ότι θα είναι αυτό που θα επηρεάσει τις βάσεις και στις Επιστήμες Υγείας.

«Ορισμένα θέματα εμφανίζουν ασάφειες, κυρίως επιστημονικού ενδιαφέροντος, που θα μπορούσαν να προβληματίσουν και να καθυστερήσουν τους εξαιρετικά προετοιμασμένους μαθητές. Τα θέματα προκάλεσαν χρονική ασφυξία ακόμη και σε άριστους μαθητές, μηδενίζοντας ουσιαστικά τον χρόνο επαλήθευσης των απαντήσεων. Η πλήρης απάντηση των θεμάτων απαιτούσε την απόλυτη ψυχραιμία, γεγονός δύσκολο για διαγωνιζόμενους μαθητές. Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, εμφανίζοντας διακριτική ικανότητα μόνο μεταξύ των άριστων. Κάποια ερωτήματα προσέγγισαν τη φιλοσοφία του Πανελλήνιου Μαθηματικού Διαγωνισμού Χημείας και απομακρύνθηκαν από αυτή των Πανελλήνιων, στερούμενα δε, άριστου επιστημονικού υπόβαθρου», ανέφερε η ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Χημικών. Πέρσι η Χημεία σε συνδυασμό με τη Φυσική κατάφεραν να οδηγήσουν σε κατάρρευση τις ιατρικές που δεν είναι συνηθισμένες σε απότομες πτώσεις άνω των 200 μορίων.

4ο επιστημονικό πεδίο: Πληροφορικής και Οικονομίας

Δυο είναι οι παράγοντες που θα επηρεάσουν φέτος το 4ο επιστημονικό πεδίο. Τα δυσκολότερα θέματα που έπεσαν φέτος στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας με συντελεστή βαρύτητας 1,3 αλλά και η υπερπληθώρα τμημάτων που υπάρχει φέτος λόγω του νέου μηχανογραφικού. Και οι δυο παράγοντες συγκλίνουν στην πτώση των βάσεων.

Πάντως σε αυτό το πεδίο, δεν αναμένεται βουτιά των βάσεων ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι πρόκειται για το πεδίο με το μεγαλύτερο ποσοστό υποψηφίων που γράφει κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά και σημειώνει χαμηλές επιδόσεις.

Επομένως και φέτος θα έχουμε εισαγωγή σε σχολές με χαμηλούς βαθμούς, που θα κυμαίνονται στο 5.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize