Breaking News
Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / Travel / Σητεία – Μονοψήφια μάλλον η πτώση της τουριστικής κίνησης

Σητεία – Μονοψήφια μάλλον η πτώση της τουριστικής κίνησης

Ολοκληρώθηκε επί της ουσίας και η φετινή τουριστική περίοδος. Ήδη αρκετά είναι τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα και στην περιοχή του Δήμου Σητείας που έχουν κλείσει ή ετοιμάζονται να κλείσουν.

Αν και ακόμη δεν έχουν καταγραφεί τα τελικά συγκεντρωτικά στοιχεία μία «πρώτη ανάγνωση» της φετινής σαιζόν δείχνει πτώση της τουριστικής κίνησης, ωστόσο σε μονοψήφιο -όπως αναφέρεται αριθμό, σε σχέση με πέρυσι- αλλά, και αυξομειώσεις ανά περιοχή, ακόμη και ανά τουριστική μονάδα.

«Είμαστε», δήλωσε στην ΑΝΑΤΟΛΗ ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Σητείας κ. Γιάννης Κακουράκης, «στο τέλος της φετινής τουριστικής περιόδου. Τα τελευταία τσάρτερ αναχώρησαν από την Σητεία την Κυριακή που μας πέρασε για Δανία (Κοπεγχάγη και Μπίλουντ ). Ακόμη έχουμε στην περιοχή μας -μέχρι το τέλος του μήνα- λίγους επισκέπτες από Γαλλία και Γερμανία. Ήδη έχουν ξεκινήσει και κλείνουν ξενοδοχεία στο Δήμο Σητείας, στην πόλη, στον Μακρύ Γιαλό κι άλλες περιοχές».

 

Αυξομειώσεις

Προχωρώντας σε έναν πρώτο απολογισμό της φετινής τουριστικής περιόδου, στα θετικά συμπεριέλαβε την κίνηση από σκανδιναβικές χώρες. Όπως είπε ο κ. Κακουράκης, «ικανοποιητική ήταν η κίνηση σε ό,τι αφορά τους Σκανδιναβούς επισκέπτες, που κατέγραψε μία μικρή ωστόσο αύξηση σε σχέση με πέρυσι της τάξης του 2% με 3%.

Στα αρνητικά, είναι η μείωση της κίνησης από άλλες χώρες και κυρίως από την Γαλλία, που η πτώση έφθασε και το 30%. Πτώση μεγάλη καταγράφεται και σε ότι αφορά τους Γερμανούς επισκέπτες.

Ακόμη δεν έχουμε πλήρη στοιχεία, αλλά η χρονιά κλείνει συνολικά με μία μείωση που εκτιμάται ότι είναι σε μονοψήφιο αριθμό.

Βέβαια η εικόνα δεν είναι η ίδια για όλες τις περιοχές ή όλες τις επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου, δεδομένου ότι άλλες κατέγραψαν αύξηση κι άλλες μείωση, μικρή ή και μεγάλη, της τουριστικής κίνησης σε σχέση με πέρυσι. Σε αυτό συντελεί και ο τρόπος που δραστηριοποιείται μία επιχείρηση, ο τρόπος που δουλεύει, οι συνεργασίες με τουριστικά γραφεία που έχει ή όχι. Για παράδειγμα αυτές που είχαν συνεργασία με οργανωμένο γραφείο, με Σκανδιναβούς πήγαν καλά, επειδή σε γενικές γραμμές -όπως προαναφέρθηκε- ήταν ικανοποιητική η κίνηση από την Σκανδιναβία».

 

Οι επαναλαμβανόμενοι

Στα θετικά επίσης της σαιζόν που ολοκληρώνεται είναι και το γεγονός ότι και φέτος υπήρξαν πάρα πολλοί από τους λεγόμενους επαναλαμβανόμενους τουρίστες. Χαρακτηριστικά ο κ. Κακουράκης ανέφερε ότι «από τη Σκανδιναβία επισκέφθηκαν την περιοχή για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τουρίστες, ενώ κάποιοι από αυτούς ήρθαν δύο φορές -λίγοι ακόμη και τρεις- στην διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου. Είναι πολύ ευχάριστο γεγονός. Αποδεικνύεται ότι η περιοχή μας που έχει φυσικό κάλλος, αλλά και που όλα είναι πολύ κοντά -ξενοδοχεία, εστιατόρια, θάλασσα κλπ.- αρέσει στους επισκέπτες από την Σκανδιναβία.

Γι’ αυτό κι εμείς είχαμε εστιάσει και φυσικά συνεχίζουμε, στην προβολή της περιοχής μας στην Σκανδιναβική αγορά μέσω των εκθέσεων και κάθε άλλου μέσου. Υπήρξε μία στοχευμένη προσπάθεια που έχει επιφέρει αποτελέσματα θετικά όπως αποδεικνύεται και στην πράξη. Η περιοχή μας είναι μέσα στην κουλτούρα των Σκανδιναβών και γι’ αυτό στοχεύσαμε σε αυτή την αγορά.

Γνωρίζαμε ότι η περιοχή μας έχει αυτό που θέλουν, δεν είναι πελάτες all-inclusive. Επί τρία συνεχόμενα χρόνια έρχονται στην περιοχή μας και διαφημίζουν και οι ίδιοι νομίζω με τον καλύτερο τρόπο τον τόπο μας. Χρόνο με τον χρόνο καταγράφεται αύξηση. Να θυμίσω ότι και το συνεργαζόμενο τουριστικό γραφείο ξεκίνησε με δύο πτήσεις και φέτος είχαμε πέντε από την Σκανδιναβία, δύο από Δανία, δύο από Νορβηγία και μία από Σουηδία».

Η συνεργασία του συγκεκριμένου γραφείου με την περιοχή της Σητείας αναμένεται ότι θα συνεχιστεί και του χρόνου -ενδεχομένως και με αύξηση πτήσεων. Θα πρέπει να καταγραφούν και τα συγκεντρωτικά στοιχεία και φυσικά τα οικονομικά δεδομένα που αναμένεται επίσης να επηρεάσουν και γενικότερα την πορεία δραστηριοποίησης του στην περιοχή τα επόμενα χρόνια.

«Είναι θετικό ότι ο προορισμός της Σητείας αρέσει στον κόσμο, στους επισκέπτες που έρχονται. Από ‘κει πέρα μία εταιρία λαμβάνει υπ’ όψιν ασφαλώς και τα οικονομικά δεδομένα που έχει κι ανάλογα προχωρεί. Είναι επαναλαμβάνω πολύ θετικό ότι υπάρχει ενδιαφέρον επισκεπτών από την Σκανδιναβία για την Σητεία.

Το γραφείο προβάλει τον τόπο μας. Εμείς βοηθάμε επίσης όσο μπορούμε στην προβολή της περιοχής μας και είναι κάτι που πρέπει όλοι μας να συνεχίσουμε να κάνουμε για να υπάρχει συνέχεια κι εξέλιξη αυτής της προσπάθειας», εξήγησε ο κ. Κακουράκης.

ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize