Ρέθυμνο – Το 1ο ΕΠΑΛ ευαισθητοποίησης, τέχνης, δημιουργίας, τεχνολογίας και δράσης

Ήταν μια πλούσια και παραγωγική σχολική χρονιά για το 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, κάτι που εορτάστηκε με γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, σε σχετική εκδήλωση, όπου έγινε ένας μίνι απολογισμός, μέσα από την πολυσχιδή δράση του σχολείου. Οι μαθητές κατάφεραν να σχεδιάσουν το σχολείο τους, όπως θα το ήθελαν σε μια ιδεατή κατάσταση, να ανεβάσουν θεατρική παράσταση, μέχρι και να ηλεκτροδοτήσουν με φωτοβολταϊκά, μια σχολική αίθουσα!

Ρέθυμνο - Το 1ο ΕΠΑΛ ευαισθητοποίησης, τέχνης, δημιουργίας, τεχνολογίας και δράσης
Watch this video on YouTube.

Με την εκπνοή της σχολικής περιόδου το 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου παρουσίασε το έργο του στην τοπική κοινωνία. Εκπαιδευτικοί και μαθητές, συνεργάστηκαν με την τοπική αυτοδιοίκηση και επαγγελματίες, με αποτέλεσμα ακόμα και σε αυτή τη νεαρή ηλικία, να καταφέρουν σημαντικά επιτεύγματα για την σχολική κοινότητα και όχι μόνο.

Οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, κατάφεραν να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά συστήματα στην στέγη του κτιρίου, με αποτέλεσμα μια αίθουσα να είναι αυτάρκης σε ηλεκτρισμό μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Κατασκεύασαν μακέτα, της ιδανικής εναλλακτικής πραγματικότητας στο σχολείο τους, με περισσότερο πράσινο και σύγχρονα γήπεδα αθλοπαιδιών. Παρουσίασαν θεατρική παράσταση, παρείχαν δωρεάν υπηρεσίες αισθητικής, όπως και δημιούργησαν αυτοματισμούς μέσα από εφαρμογές στην πληροφορική.

Το 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου συνεργάζεται, αλληλεπιδρά εσωτερικά και με τοπικούς φορείς δημιουργώντας σε ένα πολυεπίπεδο πλαίσιο, έτσι και σε συνεργασία με τον δήμο Ρεθύμνου, οι μαθητές κατάρτισαν ηλεκτρονικό αρχείο, το οποίο θα χρησιμοποιήσει η πολεοδομία.

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ (συνοπτικός)

« ΕΠΑΛ ευαισθητοποίησης, τέχνης, δημιουργίας, τεχνολογίας και δράσης »

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ  (μέχρι 15  λέξεις)

«Το 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου συνεργάζεται, αλληλεπιδρά εσωτερικά και με τοπικούς φορείς δημιουργώντας σε ένα πολυεπίπεδο πλαίσιο»

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Ελένη Λεουνάκη

δραση 1

Μέσα από το θέατρο εκφράζομαι, συνεργάζομαι, ανακαλύπτω τον εαυτό μου.

Η θεατρική ομάδα θα ξεκινήσει με θεατρικά παιχνίδια με στόχο την ενδυνάμωση της ομάδας. Θα ακολουθήσει η επιλογή του θεατρικού έργου, η διανομή των ρόλων και οι πρόβες που θα γίνονται κυρίως εκτός διδακτικού ωραρίου. Η επιλογή του έργου θα γίνει ανάμεσα από κείμενα για παιδιά και νέους και βάσει του τελικού αριθμού των μαθητών που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον και της ψυχολογίας και των προσδοκιών των μαθητών και του κοινού.

δραση 2

Όλο το 1ου ΕΠΑΛ-ΕΚ Ρεθύμνου σε ένα USB.

Στα πλαίσια των μαθημάτων του Τομέα Δομικών έργων δομημένου περιβάλλοντος και αρχιτεκτονικού σχεδιασμού οι μαθητές της Γ τάξης θα αποτυπώσουν (επιμέτρηση) και θα σχεδιάσουν σε ηλεκτρονική μορφή τα κτίρια και τον προαύλιο χώρο του σχολείου μας (ΕΠΑΛ και ΕΚ, καθώς συστεγάζονται). Στα πλαίσια του μαθήματος Αρχές γραμμικού και αρχιτεκτονικού σχεδίου της Α τάξης οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με την ουσία και τον σκοπό του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα παραδοθούν στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου όσα οι μαθητές έχουν αποτυπώσει για την τελική τακτοποίηση των κτιρίων, με σκοπό την ανακαίνιση χώρων του κτιρίου. Μια τέτοια δράση προσφέρει στην τοπική κοινωνία (έργο που καθυστερεί λόγω υποστελέχωσης τεχνικής υπηρεσίας) έχει μηδενικό κόστος καθώς θα χρησιμοποιηθεί ο εξοπλισμός των εργαστηρίων θα δουλέψουν οι μαθητές για μία πραγματική εργασία που θα έχει συνέχεια λειτουργώντας υπεύθυνα και επαγγελματικά. Θα συνεργαστούμε με τα τμήματα Πολεοδομίας και Τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου στην οποία θα παραδοθεί το παραγόμενο προϊόν σε ένα USB στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

δραση 3

 «Η ηλιακά φωτισμένη αυλή του σχολείου μας όπως πρέπει να είναι για όλους!»

Οι μαθητές του Τομέα Δομικών έργων, δομημένου περιβάλλοντος και αρχιτεκτονικού σχεδιασμού των τάξεων Β’ (ΒΔΟΜ) και Γ’ (ΓΔΟΜ) καθώς και οι μαθητές του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. της Γ’ τάξης ειδικότητας Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών (ΓΗΛΝ) θα συνεργαστούν για την κατασκευή μίας μακέτας. Η δράση αυτή είναι χωρισμένη σε 3 ομάδες εργασίας. Οι μαθητές της Α τάξης στα πλαίσια του μαθήματος Αρχές γραμμικού και αρχιτεκτονικού σχεδίου θα αντιληφθούν την μορφή που μπορεί να πάρει ένα αρχιτεκτονικό σχέδιο.


δραση 4

«Ατυχήματα και Πρώτες Βοήθειες στο χώρο του σχολείου»

Οι μαθητές του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας και Ευεξίας διδάσκονται στη Β΄τάξη το μάθημα των Πρώτων Βοηθειών. Η δράση θα αφορά σε ατυχήματα και καταστάσεις που συμβαίνουν συχνά στο χώρο του σχολείου και χρήζουν άμεσης και σωστής αντιμετώπισης. δραση 5

Πράσινη ενέργεια για το φωτισμό αίθουσας του σχολείου μας.

Στο πλαίσιο του μαθήματος Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις ΙΙ (θεωρία) οι μαθητές Γ τάξης της ειδικότητας “Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Εγκαταστάσεων και Δικτύων” διδάσκονται για τα Φωτοβολταικά Συστήματα χωρίς να υπάρχει η πρόβλεψη αλλά και η δυνατότητα για τη διεξαγωγή και εργαστηριακής άσκησης στο αντίστοιχο εργαστηριακό μάθημα.Θα φωτίζει μια αίθουσα προβολών που χρειάζεται φωτισμό τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας (δεν επαρκεί ο φυσικός φωτισμός) όσο και κατά τη διάρκεια του απογεύματος που χρησιμοποιείται από το Εσπερινό ΕΠΑΛ Ρεθύμνου.


δραση 6

«Ένα προσβάσιμο σχολείο -- Αποδοχή και ενσωμάτωση ατόμων με κινητική αναπηρία»

  Στόχος της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών στην μόνιμη ή πρόσκαιρη

κινητική αναπηρία. Μέσα από βιωματικές δράσεις θα εντοπίσουν και θα καταγράψουν τις

δυσκολίες προσβασιμότητας που αντιμετωπίζει στο σχολείο μας ένας μαθητής, ένας

καθηγητής ή ένας γονέας με κινητική αναπηρία. Στη συνέχεια θα γίνει συζήτηση για τις

αλλαγές που πρέπει να γίνουν και θα συνεργαστούν με τους μαθητές της ειδικότητας Δομικών

Έργων οι οποίοι υλοποιούν τη μελέτη για την αναμόρφωση της αύλειου χώρου του σχολείου.

Θα ακολουθήσουν συναντήσεις που θα στοχεύουν στην κατανόηση των αναγκών, των

δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των ατόμων με κινητική αναπηρία.


δραση 7

Φωτογραφία και σχεδίαση εντύπου

Στόχος της δράσης είναι να δοθεί στους μαθητές με ειδικότητα Γραφικών Τεχνών  η δυνατότητα να δουλέψουν σε πραγματικές συνθήκες έντυπα την ώρα του μαθήματος Γραφιστικές εφαρμογές τα οποία μετά θα τυπωθούν και θα μπορέσουν να έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της δουλειάς του γραφίστα.

Στο μάθημα Φωτογραφία και ηλεκτρονική επεξεργασία εικόνας οι μαθητές θα φωτογραφίσουν στη συνέχεια θα επεξεργαστούν στους υπολογιστές και μετά θα τυπώσουν τις δουλειές τους σε χαρτι. Θα γίνει έκθεση με τις φωτογραφίες αυτές.


δραση 8

“Ψιμυθίωση, η τέχνη της ομορφιάς,του σχεδιασμού,της έμπνευσης και της συνεργασίας.” 

Η δράση αυτή θα γίνει σε συνδυασμό με την διεξαγωγή της θεατρικής παράστασης του σχολείου μας στα πλαίσια του μαθήματος του Μακιγιάζ της Γ’ λυκείου με τη συμμετοχή των μαθητριών του τμήματος Γ’ Αισθητικής και των διδασκόντων καθηγητριών. Στη δράση αυτή συμπεριλαμβάνονται συναντήσεις με τους συντελεστές της θεατρικής παράστασης, πρόβες και τη διαδικασία του μακιγιάζ τόσο την ημέρα της παράστασης όσο και στην παρουσίαση στο χώρο του σχολείου. Παράγοντες που επηρεάζουν το κομμάτι αυτό θα εξεταστούν και θα συνεκτιμηθούν από τους συντελεστές της δράσης αυτής με στόχο μια άψογη αισθητικά και δημιουργικά παράσταση προκειμένου να βοηθήσει η τέχνη της ψιμυθίωσης στην καλύτερη κατανόηση, απόδοση και απόλαυσης του θεατρικού έργου τόσο από τους μαθητές-ηθοποιούς όσο κι από τους θεατές.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize