Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / Travel / Ρέθυμνο – Νίκος Δασκαλαντωνάκης – Πρόεδρος του Ομίλου Grecotel

Ρέθυμνο – Νίκος Δασκαλαντωνάκης – Πρόεδρος του Ομίλου Grecotel

Το όνομά του είναι ταυτισμένο με τη φιλοξενία. Με ορμητήριο τη γενέτειρά του, Ρέθυμνο, ο Νίκος Δασκαλαντωνάκης, πρόεδρος του Ομίλου Grecotel, έθεσε πριν από 40 και πλέον χρόνια τις βάσεις για τη μεγαλύτερη ελληνική επιχείρηση που δραστηριοποιείται σήμερα στον χώρο.

«Ασχολήθηκα με τον τουρισμό από αγάπη για το αντικείμενο, γι’ αυτό άλλωστε θεωρώ ότι πέτυχα», σημειώνει μόλις λίγες ημέρες μετά την επιστροφή του από το Κρεμλίνο, όπου τιμήθηκε από τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν με το παράσημο του Τάγματος της Φιλίας, για τη συμβολή του στην προώθηση των διμερών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.

Διαχειρίζεστε 32 ξενοδοχειακές μονάδες σε όλη την Ελλάδα, όπου πραγματοποιούνται ετησίως πάνω από 2.000.000 διανυκτερεύσεις. Με ποιους τρόπους εκτιμάτε ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν μπορεί να γίνει ακόμη πιο ελκυστικό;

Οι  Έλληνες επιχειρηματίες έχουμε δημιουργήσει ένα καλό ξενοδοχειακό προϊόν. Μέλημά μας πρέπει να είναι να διατηρήσουμε τη δυναμική στις αγορές που μας έχουν στηρίξει τόσα χρόνια, αλλά και να επιδιώξουμε με σταθερά βήματα το άνοιγμα σε νέες. Εδώ χρειάζεται συνεργασία σε όλα τα επίπεδα, ώστε να αρθούν οι όποιες δυσκολίες και να παγιωθεί η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός όλο τον χρόνο. Η επιμήκυνση της σεζόν αποτελεί κεφαλαιώδες ζήτημα για τον ελληνικό τουρισμό και προαπαιτούμενο για τη χώρα. Η ανάπτυξη της γαστρονομίας και η ενίσχυση των θεματικών μορφών τουρισμού είναι ενέργειες προς τη σωστή κατεύθυνση.

Η πρόσφατη παρασημοφόρησή σας από τον πρόεδρο Πούτιν ήρθε ως επιστέγασμα της συμβολής σας στην ενίσχυση των διμερών σχέσεων Ελλάδας και Ρωσίας. Ποιο το αντίκρισμά της για τη χώρα μας;

Θεωρώ φίλο τον ρωσικό λαό και, όπως είπα και στον λόγο μου προς τον πρόεδρο Πούτιν στο Κρεμλίνο, ευτύχησα, ως επίτιμος πρόξενος της Ρωσίας στην Κρήτη και στα Δωδεκάνησα για πάνω από δύο δεκαετίες, να συμβάλω στη σύσφιξη των σχέσεων των δύο χωρών. Από την πολυετή συνεργασία μου με ξένες αγορές, όπως της κεντρικής Ευρώπης, των ανατολικών χωρών και του αραβικού κόσμου, γνωρίζω πολύ καλά ότι η Ελλάδα –με το ιδανικό κλίμα, τον ιδιαίτερο χαρακτήρα των νησιών, τους ανοιχτόκαρδους ανθρώπους– αρέσει στους ξένους.


Στιγμιότυπο από τη βράβευση του Νίκου Δασκαλαντωνάκη από τον πρόεδρο της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Βλαντιμίρ Πούτιν.

Τι προσδοκίες έχετε από τη νέα κυβέρνηση όσον αφορά τον τουριστικό κλάδο; Τι είδους τολμηρές αποφάσεις πρέπει να ληφθούν;

Από τη στιγμή που όλοι παραδεχόμαστε ότι ο τουρισμός είναι η «βαριά βιομηχανία» της χώρας και βασικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας, είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί το κατάλληλο πλαίσιο για περαιτέρω ανάπτυξή του σε υγιή βάση. Τα ρεκόρ που καταγράφει δεν πρέπει να συνοδευτούν από εφησυχασμό. Η πολιτεία οφείλει να συμβάλει στη θωράκιση και στην αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές και τους επιχειρηματίες του κλάδου, πρέπει να ενσωματώσει στη συνολική πολιτική της τις τοπικές ιδιαιτερότητες που δίνουν προστιθέμενη αξία στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Επιμέρους πλην όμως κεφαλαιώδεις στόχοι, όπως η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, στην οποία αναφέρθηκα παραπάνω, ή η βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου για επενδύσεις, πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα.

Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα που εξήγγειλε ο Όμιλος N. Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, ύψους 60 εκατ. ευρώ, επικεντρώνεται στη δημιουργία μονάδων «τρίτης γενιάς». Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

Για μας η ανάπτυξη είναι μονόδρομος. Δεν έχουμε σταματήσει να στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις την ενίσχυση και την πρόοδο της χώρας, επιτυγχάνοντας σημαντικά κερδοφόρα αποτελέσματα και επικεντρώνοντας τις επενδύσεις μας στην περιφέρεια, οι οποίες αφορούν νεότευκτες μονάδες, ανακαινίσεις, επεκτάσεις και αναβαθμίσεις υφιστάμενων ξενοδοχείων. Τα ανακαινισμένα ξενοδοχειακά συγκροτήματα «τρίτης γενιάς» του ομίλου ακολουθούν τις πιο σύγχρονες αρχιτεκτονικές τάσεις, αλλά και το ιδιαίτερο τοπικό χρώμα, ενώ βρίσκονται πάνω στη θάλασσα και στα ομορφότερα μέρη που διαθέτει η χώρα μας.
Στην Grecotel εργαζόμαστε για τη μέγιστη ωφέλεια σε κάθε τομέα της οικονομίας που σχετίζεται με τον τουρισμό, με έμφαση στην ποιότητα. Με αυτόν τον τρόπο στηρίζουμε έμπρακτα την οικονομία των κατά τόπους περιοχών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, όχι μόνο διατηρώντας αλλά και προσφέροντας νέες θέσεις εργασίας, αφού οι εργαζόμενοί μας φτάνουν τους 6.500.

Πώς ορίζεται για σας το επιτυχημένο ξενοδοχειακό προϊόν;

Ασχολήθηκα με τον τουρισμό από αγάπη για το αντικείμενο, γι’ αυτό άλλωστε θεωρώ ότι πέτυχα. Μου πήγαινε ως άνθρωπο, και τη ρεθεμνιώτικη φιλοξενία που έμαθα από τη μάνα μου στην Κρήτη πρόσφερα και στα ξενοδοχεία, τα οποία θεωρούσα προέκταση του σπιτιού μου. Οι Κρητικοί είμαστε άνθρωποι γενναιόδωροι. Ανέκαθεν, ακόμη και το πιο φτωχικό σπιτικό προσέφερε στον ξένο ό,τι καλύτερο διέθετε. Έτσι, πολύ γρήγορα, η ποιότητα και η πληθώρα των παροχών που απολάμβανε ο πελάτης στα ξενοδοχεία ήταν αυτά που ξεχώρισαν την Grecotel, με αποτέλεσμα πολύ σύντομα να ταυτιστεί με το ποιοτικό ελληνικό ξενοδοχείο, που πλέον αποτελεί ένα προϊόν που «εξάγεται» σε όλο τον κόσμο.

Ποιο είναι το κλειδί της επιτυχίας για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στον κλάδο σας; 

Η αντίληψη για τη φιλοξενία. Όπως σας ανέφερα και παραπάνω, οφείλουμε να αντιμετωπίζουμε τους επισκέπτες μας σαν να τους υποδεχόμαστε σε μια γιορτή στο σπίτι μας. Αλλά, για να γίνει αυτό πράξη, χρειάζονται και οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις πρέπει να ανανεώνονται διαρκώς, ενώ το προϊόν πρέπει να βελτιώνεται, για να καλύπτει τις ανάγκες και τις προσδοκίες του επισκέπτη. Στην Grecotel, από τη δεκαετία του 1980, ο εμπλουτισμός των γευμάτων της ημέρας με τοπικά αυθεντικά προϊόντα δημιουργεί μια ξεχωριστή εμπειρία, που σας διαβεβαιώνω ότι αποτελεί σημείο αναφοράς. Και βέβαια είναι καταλυτική η υψηλού επιπέδου επαγγελματική συμπεριφορά από τους ανθρώπους που δουλεύουν στα ξενοδοχεία. Κανένας δεν ξεχνά το ανεπιτήδευτο χαμόγελο των ανθρώπων της Grecotel, γιατί αντανακλά τη θέληση και τον επαγγελματισμό μας. Για να επιτευχθεί το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, χρειάζεται κατ’ αρχάς να εμφυσήσεις την αντίληψη για τη φιλοξενία που θέλεις να προσφέρεις και να παρέχεις στο προσωπικό σου τις δυνατότητες για συνεχή εκπαίδευση. Σε ό,τι με αφορά, το έχω κάνει πράξη σε όλη την επιχειρηματική μου πορεία, ενώ τα τελευταία χρόνια, με τη σύσταση του ιδρύματος Νίκος Δασκαλαντωνάκης-NDF, συμβάλλουμε στην ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, στηρίζουμε τον πρωτογενή τομέα και τη σύνδεσή του με την κοινωνία και χορηγούμε υποτροφίες σε νέους, με έμφαση στον τουρισμό, αλλά ταυτόχρονα και συνεχή μετεκπαίδευση και εξειδίκευση σε στελέχη και εργαζομένους του ομίλου.

Αν ξεκινούσατε τώρα την επιχειρηματική σας διαδρομή, τι θα κάνατε με τον ίδιο τρόπο και τι διαφορετικά;

Το άνοιγμα στην αγορά της Γερμανίας τη δεκαετία του 1980 και της Ρωσίας 15-20 χρόνια αργότερα προκάλεσε την αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας και τη δημιουργία νέων δημοφιλών προορισμών, που ενίσχυσαν την οικονομία της περιφέρειας. Η δυναμική αυτή είχε ως αποτέλεσμα μεγάλο ποσοστό επισκεπτών να καταλήγει στα ξενοδοχεία της Grecotel. Η απόφασή μου να προχωρήσω σε επενδύσεις και στρατηγικές συνεργασίες σε αυτές τις αγορές, όταν διέγνωσα την ευκαιρία, αποδείχτηκε η πλέον σημαντική. Αυτό που μπορώ να συμβουλεύσω έναν νέο επιχειρηματία που ξεκινά τώρα είναι να είναι «ζωντανός», δηλαδή δημιουργικός, να προσαρμόζεται στις τάσεις των καιρών, να προβλέπει τις εξελίξεις και να δράττεται των ευκαιριών που παρουσιάζονται. Παρά τις δυσκολίες που πάντα προκύπτουν, πρέπει να κοιτάζει μπροστά, οπλισμένος με αισιοδοξία για το μέλλον.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize