Breaking News
Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / Travel / Ρέθυμνο – «Αργά αλλά σταθερά τα βήματα στον τομέα της κρουαζιέρας»

Ρέθυμνο – «Αργά αλλά σταθερά τα βήματα στον τομέα της κρουαζιέρας»

Το Ρέθυμνο συνεχώς βελτιώνει το προφίλ του προκειμένου να κερδίσει σημαντικό μερίδιο στον τομέα της κρουαζιέρας, ανέφερε μεταξύ άλλων η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Ρένα Κουτσαλεδάκη υπογραμμίζοντας τα αργά αλλά σταθερά βήματα που ήδη γίνονται.

Η ίδια αναφερόμενη στις νεότερες εξελίξεις ανέφερε τρεις εταιρίες που θα προσεγγίσουν το λιμάνι του Ρεθύμνου κατά τη διάρκειά της φετινής σαιζόν.«Το κομμάτι της κρουαζιέρας, δεν είναι τόσο αναπτυγμένο σε σχέση με την ανάπτυξη που έχουν πετύχει τα Χανιά και το Ηράκλειο» είπε η κ. Κουτσαλεδάκη, τονίζοντας τις ιδιαιτερότητες του λιμανιού του Ρεθύμνου. «Το δικό μας λιμάνι είναι μικρό και μπορεί να δεχτεί πλοία κρουαζιέρας συγκεκριμένου μήκους και συγκεκριμένου βυθίσματος. Αυτό σημαίνει ότι απευθυνόμαστε σε εταιρίες που στο δυναμικό τους έχουν μικρά ευέλικτα πλοία μέχρι 140 μέτρα, ώστε να μπορέσουμε να τα φιλοξενήσουμε.»

Ιδιαιτερότητες και ζητήματα του λιμανιού

«Έχουμε κάνει προσπάθειες από το 2014, να λύσουμε προβλήματα που εμφανίστηκαν, όπως για παράδειγμα το κομμάτι της Ασφάλειας που ήδη είναι ενισχυμένο», είπε η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στο μόνιμο πρόβλημα του λιμανιού που είναι η προσάμμωση.

«Όσον αφορά στο ζήτημα της προσάμμωσης που ακόμα υφίσταται, πέρυσι μέσω μιας διαγωνιστικής διαδικασίας, που χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια, αφαιρέθηκαν από την είσοδο του λιμανιού 75 χιλιάδες κυβικά άμμου», είπε και πρόσθεσε: «Εξασφαλίστηκε επίσης ένα κονδύλι 126 χιλιάδων ευρώ από το Υπουργείο Ναυτιλίας για να απομακρυνθεί και η υπόλοιπη ποσότητα άμμου, όμως μέχρι τώρα η διαγωνιστική διαδικασία ήταν άγονη. Θα επανέλθουμε όμως φέτος το καλοκαίρι μέσω  ηλεκτρονικής διαδικασίας, προκειμένου να βρεθεί η εταιρία που θα αναλάβει το έργο της απομάκρυνσης της άμμου από τον πυθμένα του λιμανιού». Αναφερόμενη στις δυσκολίες του έργου επεσήμανε: «Οφείλω να πω ότι τα χρήματα για την απομάκρυνση της άμμου που τελικά πήραμε από την Περιφέρεια, δεν ήταν εύκολο να εξασφαλιστούν, με αποτέλεσμα το λιμάνι να έχει να καθαριστεί 10 χρόνια.»

Το master plan θα λύσει μεγάλο μέρος των προβλημάτων του λιμανιού

Απαντώντας σε ερώτηση που αφορούσε, την οριστική λύση για το πρόβλημα της προσάμμωσης η κ. Κουτσαλεδάκη ανέφερε: «Έχουμε κάνει μελέτη θωράκισης προκειμένου ν’ αλλάξει η διεύθυνση του κυματισμού  και ν’ αποφευχθεί η προσάμμωση» και πρόσθεσε: «Μιλάμε για ένα έργο 17 εκατομμυρίων  που η εξασφάλιση της χρηματοδότησης αποτελεί προτεραιότητα για την νέα τετραετία της δημοτικής Αρχής. Μέχρι όμως να γίνει αυτό το έργο, πρέπει να μπορούμε να λειτουργούμε, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει ν’ ανοίξουμε και να διευρύνουμε την είσοδο του λιμανιού αφαιρώντας την άμμο.»

Αναφερόμενη στο master plan υπογράμμισε ότι περιλαμβάνει, υποδομές κρουαζιέρας που αφορούν τόσο σε κτήρια όσο και στην εκβάθυνση του λιμανιού στα 11 μέτρα, προκειμένου να μπορεί να δεχτεί και μεγαλύτερα πλοία από αυτά που υποδεχόμαστε τώρα. «Περιλαμβάνει επίσης το κομμάτι του yachting, αλλά και της εύρυθμης λειτουργίας της μαρίνας. Για να μπορέσουμε να είμαστε πια μαρίνα όμως, πρέπει να έχουμε ένα ξεχωριστό χώρο λειτουργίας των ψαράδων, να έχουμε χωροθετήσει τόσο τα εμπορικά όσο και τα πλοία αναψυχής και να υπάρχει και η ζώνη ISPS δηλαδή ο διεθνής κώδικας ασφαλείας».

Τι περιμένουμε φέτος το καλοκαίρι

«Συμμετέχουμε σε εκθέσεις κρουαζιέρας όπως αυτή του Μαϊάμι και της Τενερίφης, προκειμένου να γνωστοποιήσουμε στις εταιρίες που έχουν μικρά και ευέλικτα πλοία τον προορισμό Ρέθυμνο, ενώ συγχρόνως προσπαθούμε να μπούμε και στα προγράμματα τους. Εκείνο που κατορθώσαμε είναι να ενταχθούμε σε μικρό χρονικό διάστημα στα προγράμματα της Silversea και της Le ponant, ενώ έχουμε ήδη σε χτυπήσει την πόρτα και σε άλλες εταιρίες.»

Στο ερώτημα, ποιες εταιρίες περιμένουμε και πότε η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ανέφερε:  «Από τη γαλλική εταιρία Le ponant που έχουμε μπει στα προγράμματα της, ήδη από τις 27 Απριλίου είχαμε μια άφιξη και την επόμενη θα την έχουμε στις 19 Ιουλίου. Θα ακολουθήσουν αφίξεις στις 29 Οκτωβρίου και στις 12 Νοεμβρίου.

Silversea επίσης μας έχει βάλει στο πρόγραμμά της και συγκεκριμένα σε μια κρουαζιέρα διάρκειας 5 εβδομάδων και θα τη φιλοξενήσουμε στο λιμάνι μας, στις 31 Ιουλίου και στις 25 Αυγούστου. Εκτός από τις δύο αυτές εταιρίες θα έχουμε προσέγγιση και από την εταιρίας Azamara, την οποία περιμένουμε στις 30 Οκτωβρίου του 2020 (ανά δύο χρόνια προγραμματίζονται τα ταξίδια).»

Κλείνοντας η κ. Κουτσαλεδάκη πρόσθεσε ότι υπάρχει μια ακόμα θετική εξέλιξη και αφορά τα σκάφη Harmony. Πρόκειται για μικρά σκάφη της εταιρίας Variety Cruises του κ. Βενετόπουλου, που φιλοξενούν το καθένα 70 άτομα από την Αμερική και προσεγγίζουν το λιμάνι του Ρεθύμνου κάθε Δευτέρα. «Με επιστολή του ο κ. Βενετόπουλος  μας επισημαίνει ότι θα πολλαπλασιάσει σε δύο ή τρεις, τις προσεγγίσεις του, ανά εβδομάδα, ξεκινώντας από φέτος τον Ιούλιο».

Τέλος, η κ. Κουτσαλεδάκη ανέφερε ότι η προσπάθεια ενημέρωσης και προσέγγισης συνεχίζεται. Ήδη είναι προγραμματισμένο, αποστολή από το Ρέθυμνο να συμμετάσχει το Σεπτέμβριο σε μία ακόμα έκθεση με στόχο την προώθηση του προορισμού μας σε ακόμα περισσότερες εταιρίες.

Σύγχρονες υποδομές και νέους προορισμούς ζητούν οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας

Η γεωπολιτική αστάθεια, ο περιορισμένος αριθμός λιμανιών τα οποία μπορούν να δεχθούν κρουαζιερόπλοια, η σοβαρή έλλειψη λεωφορείων και ξεναγών στους προορισμούς κρουαζιέρας κατά τις περιόδους υψηλής τουριστικής κίνησης και, τέλος, οι σημερινές υποδομές που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στον αυξανόμενο

αριθμό επιβατών κρουαζιέρας, είναι οι κυρίαρχες προκλήσεις που βάζουν εμπόδια στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που διατύπωσαν οι εκπρόσωποι των τριών μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας παγκοσμίως τη δεύτερη ημέρα του 5ου Posidonia Sea Tourism Forum.

Την ίδια ώρα, με προβλεπόμενη αύξηση 7% φέτος στους επιβάτες κρουαζιέρας μόνο για την Ελλάδα, σύμφωνα με τον Έλληνα Υπουργό Τουρισμού κ. Θανάση Θεοχαρόπουλο, οι προκλήσεις αυτές είναι πιθανό να ενταθούν στο προσεχές μέλλον μέχρι να ολοκληρωθούν τα εν εξελίξει έργα αναβάθμισης των υποδομών. «Στόχος μας είναι τα λιμάνια μας, σε επίπεδο υποδομών, να γίνουν ελκυστικότερα για τις εταιρείες κρουαζιέρας, έτσι ώστε να αξιοποιήσει η Ελλάδα πλήρως το τεράστιο δυναμικό του τομέα της κρουαζιέρας και να αυξηθεί η συνεισφορά του στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize