Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / Οι βασικοί άξονες των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία

Οι βασικοί άξονες των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία

Μία πρόγευση των όσων ακολουθήσουν έδωσε ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννης Αντωνίου, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου αποφασίστηκε ο διορισμός του από τους βουλευτές της Ν.Δ., του ΚΙΝ.ΑΛΛ. και της Ελληνικής Λύσης, με τους εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ να αποχωρούν από τη διαδικασία.

Σε απόλυτη σύμπνοια με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ο Γ. Αντωνίου μίλησε για ένα δημόσιο σχολείο «γνώσης και αριστείας», με αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, των σχολικών μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών, με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να δηλώνει:

«Ο κ. Ιωάννης Αντωνίου γνωρίζει τα προβλήματα και τις σύγχρονες προκλήσεις της εκπαίδευσης. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά του προσβλέπουμε, ώστε με τη συνεργασία και τις προτάσεις του ΙΕΠ να υλοποιήσουμε τόσο τις κεντρικές κατευθύνσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής όσο και όλες τις απαραίτητες προσαρμογές στα τρέχοντα εκπαιδευτικά δεδομένα».

Προτεραιότητες
Τρία είναι τα σημεία που αποτελούν προτεραιότητα για το ΙΕΠ, όπως είπε ο ίδιος ο Γ. Αντωνίου, για τα οποία υπήρξαν ενστάσεις κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, ενώ αναμένεται να επαναπυροδοτήσουν αντιδράσεις τόσο στον μαθητικό/φοιτητικό όσο και στον εκπαιδευτικό κόσμο.

«Θεωρώ αναγκαία την επαναθέσπιση της τράπεζας θεμάτων, η οποία, σε συνδυασμό με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών και τα νέα προγράμματα σπουδών, ανοίγει τον δρόμο για τη θέσπιση ενός πιστοποιημένου εθνικού απολυτηρίου, συμβάλλοντας έτσι και στην αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που και αυτό θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο μελέτης και προτάσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής», είπε χαρακτηριστικά ο Γ. Αντωνίου, προκαλώντας την έντονη αντίδραση του τομεάρχη Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη, ο οποίος αναρωτήθηκε αν πρόκειται για «προγραμματικές δηλώσεις» και γιατί αυτές ακούγονται από τον πρόεδρο του ΙΕΠ και όχι από την καθ’ ύλην αρμόδια υπουργό Παιδείας.

Επιμόρφωση
Ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ είναι ένθερμος υποστηρικτής της αξιολόγησης, την οποία μάλιστα αντιλαμβάνεται ως «μια διαδικασία άμεσα συναρτημένη με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ως ένα εργαλείο ατομικής και συστημικής αυτογνωσίας και αναστοχασμού, που έχει στόχο τη διαρκή βελτίωση ανθρώπων, λειτουργιών και αποτελεσμάτων», αγνοώντας επιδεικτικά την πάγια θέση των δύο μεγαλύτερων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) οι οποίες είναι κατηγορηματικά αντίθετες με τις διαδικασίες αξιολόγησης.

«Δηλαδή, επαναφορά του Προεδρικού Διατάγματος 152; Ξέρει ο κάθε εκπαιδευτικός τι σημαίνει τιμωρητική αξιολόγηση! Την πλήρωσε. Μερικοί και με διαθεσιμότητες και απολύσεις, άλλοι με μειώσεις, άλλοι έφυγαν από την εκπαίδευση. Και οι μαθητές γνωρίζουν ότι τα σχολεία διαλύθηκαν εκείνη την περίοδο.

Ως ΣΥΡΙΖΑ επαναφέραμε την ευρυθμία και τη δημοκρατική λειτουργία στα σχολεία, οι οποίες απειλούνται σήμερα με τον δογματισμό, τον οποίο εκπέμπει η αριστεία του κ. Αντωνίου» τόνισε ο Νίκος Φίλης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize