Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / Λαϊκή Συσπείρωση – «Εμείς λέμε στους Ρεθεμνιώτες πως το «καλό της πόλης» που του πλασάρεται είναι καλό μόνο για μερικούς»

Λαϊκή Συσπείρωση – «Εμείς λέμε στους Ρεθεμνιώτες πως το «καλό της πόλης» που του πλασάρεται είναι καλό μόνο για μερικούς»

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 2020

Γενική αντίληψη.

Τα 20 χρόνια συνεχών αντιδραστικών αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων στους Δήμους (σε αρμοδιότητες, λειτουργία, χρηματοδότηση, πόρους) έφεραν μια τεράστια επιβάρυνση των λαϊκών οικογενειών, των εργαζομένων, των μικροεπαγγελματιών και μια τεράστια στήριξη των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων εξαιτίας των δεκάδων δημοτικών φόρων και τελών.

Ο λαός μέσα από την άμεση και κυρίως την ακόμη πιο αντιλαϊκή έμμεση φορολογία καταβάλλει το 94% των κρατικών εσόδων. Η κρατική όμως και ευρωενωσιακή χρηματοδότηση για την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών του σε παιδεία, υγεία, πρόνοια, άθληση, σύγχρονες υποδομές, προστασία από τα φυσικά φαινόμενα, έχει πιάσει πάτο για να απελευθερώνει τεράστιους πόρους στήριξης των επιχειρηματικών ομίλων. Ο λαός μας εξαναγκάζεται να βάζει όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύπτει ανάγκες για τις οποίες έχει ήδη πολύ βαριά φορολογηθεί.

Η δημοτική φορολογία είναι έμμεση φορολογία. Η πιο αντιλαϊκή μορφή φορολογίας αφού δεν κλιμακώνεται ανάλογα με το εισόδημα. Αντί να αμβλύνει χειροτερεύει την κοινωνική ανισότητα αφού σε άνισα μεγέθη εφαρμόζει ίδιους συντελεστές. Κι ενώ πληρώνεται απ’ το λαό διατίθεται σε έργα και υπηρεσίες με απόλυτη προτεραιότητα τις απαιτήσεις των μεγαλοξενοδόχων κλπ για να μένει στον άσσο ο πραγματικός παραγωγός του πλούτου, ο εργαζόμενος λαός.

Οι δημοτικοί παράγοντες της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ έχουν πλήρως αφομοιώσει και ενεργητικά υλοποιούν αυτή την ταξική αντιλαϊκή πολιτική. Συνέβαλαν και συμβάλουν αποφασιστικά στην θεσμοθέτηση και υλοποίηση όλων των αντιδραστικών ανατροπών. Με εικονικές πραγματικότητες ωραιοποιούν την περικοπή της κρατικής χρηματοδότησης, την αποψίλωση του προσωπικού κλπ και όταν έρχονται στην επιφάνεια οι εκρηκτικές ανάγκες τα αρχίζουν το πιγκ πόγκ των ευθυνών με το κεντρικό κράτος για να τον οδηγήσουν στην απογοήτευση και στην υποταγή.

Σε ότι μας αφορά αγωνιζόμαστε και καλούμε και το λαό να αγωνιστεί με διεκδικήσεις που θα φέρνουν στο προσκήνιο τις σύγχρονες ανάγκες του.

Ειδικά για την αντιλαϊκή δημοτική φορολογία, κριτήριο των διεκδικήσεων και των προτάσεών μας είναι, ανεξάρτητα από τα διαφορετικά είδη τοπικής φορολογίας, η ταξική θέση των φορολογουμένων δημοτών. Η ελάφρυνση των εργαζομένων, των αυτοαπασχολουμένων, των μικρών επαγγελματιών και η κατάργηση των προνομίων και της ασυλίας των μεγάλων επιχειρήσεων. Η θέση μας αυτή είναι αναπόσπαστα δεμένη με την πάλη για πλήρη και επαρκή χρηματοδότηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Με την απαίτηση για φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου, της εκκλησιαστικής περιουσίας, την κατάργηση των αντιλαϊκών έμμεσων φόρων όπως το ΦΠΑ για τα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, κλπ.

Η υλοποίηση αυτών των στόχων στα πλαίσια της σημερινής εξουσίας είναι μόνο εν μέρει εφικτή και πάντα πρόσκαιρη, αφού η οικονομική και πολιτική εξουσία βρίσκεται στα χέρια των λίγων. Χρειάζονται επομένως γενικότερες ανατροπές, που δεν περιορίζονται στα όρια ενός δήμου. Ανατροπές που θα επιτρέψουν οι τεράστιες παραγωγικές δυνατότητες, οι κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνικής να αξιοποιούνται για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού και όχι για τον ακόμη μεγαλύτερο πλουτισμό των λίγων.

ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ.

Η ανταποδοτικότητα έχει γίνει ο μαγνήτης ώστε ο τομέας της περισυλλογής και διαχείρισης των απορριμμάτων να έχει μετατραπεί σε ένα απίστευτο πάρτι συμφερόντων και κερδοσκοπίας σε βάρος και του λαού αλλά και του περιβάλλοντος. Αντί να εξορθολογίζεται το σύστημα με διαλογή στην πηγή, με καλά οργανωμένες υπηρεσίες, με αξιοποίηση των ανακυκλώσιμων για την χρηματοδότηση του συστήματος, η διαχείριση έχει παραδοθεί εξ ολοκλήρου ιδιωτικές εταιρείες, που θησαυρίζουν από τα ανταποδοτικά. Για να μεγιστοποιούν τα κέρδη τους επιλέγουν πανάκριβες μεθόδους διαλογής και επεξεργασίας. Προωθούν την καρκινογόνο καύση. Ιδιοποιούνται τα οφέλη από τα ανακυκλώσιμα υλικά. Η ίδια κερδοσκοπία κυριαρχεί και στην ιδιωτικοποίηση της περισυλλογής, όπως πολύ αδρά αποκαλύφτηκε κατά την σύναψη της δικής μας εργολαβικής σύμβασης.

Και σα να μην έφταναν αυτά έρχονται και οι δημοτικές αρχές να φορτώνουν στον δημότη μέσω της ανταποδοτικότητας ότι μπορούν από την υποχρηματοδότηση των άλλων δημοτικών υπηρεσιών. Και κερασάκι στη τούρτα οι συντελεστές των τελών, που χαϊδεύουν τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και να ρίχνουν τα βάρη στο λαό. Να γιατί ανεβαίνει συνεχώς το κόστος της καθαριότητας. Από 6,05 εκ ευρώ το 2017 για το 2020 προβλέπονται 10,1 εκατ. έξοδα. Η είσπραξη μόνο από το τέλος καθαριότητας από 5,2 εκατ το 2017 εκτινάσσεται στα 7,2 το 2020. Αύξηση 40%. Να πως πληρώνει ο λαός την ασυδοσία της πράσινης ανάπτυξης. Το θυμάστε το κόστος των υπηρεσιών μόνο όταν είναι να δικαιολογήσετε απολύσεις προσωπικού και να απορρίψετε προτάσεις αγοράς του εξοπλισμού που θα μας απαλλάξει από τις πανάκριβες εργολαβίες, του παροιμιώδους σπαστήρα στρωμάτων, της πληρωμής του πετρελαίου με 1,75 ενώ στα βενζινάδικα έχει 1,40 κλπ

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ.

Η οικονομική υπηρεσία είναι άξια συγχαρητηρίων γιατί μετά από πολύ προσπάθεια και μάλιστα εκτός ωραρίου εργασίας απ’ ότι μάθαμε, κατάφερε να δημιουργήσει μια πρώτη βάση δεδομένων σχετικά με τα τετραγωνικά ανά κατηγορία, που φρονίμως ποιούσα, μας έδωσε με κάθε επιφύλαξη. Παρά όμως την επιφύλαξη τα στοιχεία αυτά τουλάχιστον για τον υπολογισμό της συμβολής της κάθε κατηγορίας υποχρέων στα τέλη καθαριότητας αποδεικνύονται εξαιρετικά ακριβή αφού το συνολικό ποσόν που βγαίνει αν εφαρμόσουμε τους ισχύοντες συντελεστές είναι 6,006 εκατ και υπολείπεται περί τις 100 χιλ του ποσού που εισπράττεται πραγματικά. Η διαφορά στο μεγαλύτερο μέρος της οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχουμε τα στοιχεία από τους άλλους παρόχους πλην της ΔΕΗ. Βεβαίως τα πραγματικά τετραγωνικά είναι αρκετά περισσότερα αφού η πλασματικότητα στα ξενοδοχεία και στις μεγάλες παραγωγικές μονάδες οδηγεί στο να εμφανίζονται στο σύστημα τετραγωνικά πολύ λιγότερα από τα πραγματικά. Αυτό όμως δεν επηρεάζει τον υπολογισμό των ποσών που καταβάλλονται αφού η χρέωση γίνεται βάσει της πλασματικότητας.

Ο παρακάτω πίνακας αποτυπώνει την συμβολή κάθε κατηγορίας υποχρέων στη συγκέντρωση των 6 εκατ ευρώ της καθαριότητας.

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

ΠΟΛΗ

ΔΕ-ΟΙΚΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΟΛΟ

% ΕΠΙ ΤΩΝ ΣΥΝΟΛΙ ΚΩΝ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ

160.000 ΠΛΑΣΜ/ΚΑ

ΠΡΑΓΜ. περί τα 340.000

200.000 ΠΛΑΣΜ/ΚΑ

ΠΡΑΓΜ. περί τα 240.000

360.000 ΠΛΑΣΜ

580.000 ΠΡΑΓΜ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΤΕΛΩΝ

3,64

1,70

ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ

582.400

340.000

922.400

15,3%

ΕΝΟΙΚΑΖ/ΝΑ

ΒΙΛΕΣ

ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ

13.000 ΠΛΑΣΜΑΤ

ΠΡΑΓΜΑΤ περί τα 23.700.

16.000 ΠΛΑΣΜΑΤ

ΠΡΑΓΜΑΤ. περί τα 18.200

29.000 ΠΛΑΣΜ.

ΠΡΑΓΜ περί τα 41.900

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΤΕΛΩΝ

3,64

1,70

ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ

47.320

27.200

74.520

1,26%

ΕΣΤΙΑΣΗ ΥΓΕΙΟΝ. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ

17.000 ΠΡΑΓΜ.

8.000 ΠΡΑΓΜ

25.000

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΤΕΛΩΝ

3,64

1,70

ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ

61.880

13.600

75.480

1,25%

ΕΜΠΟΡΙΚΑ SUP. MARET ΠΑΡ. ΜΟΝ

ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ

440.000 ΚΑΙ ΠΛΑΣΜ

419.000 ΚΑΙ ΠΛΑΣΜ

859.000

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΤΕΛΩΝ

3,64

1,70

ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ

1.601.600

712.300

2.313.900

38,52%

ΕΠΑΓΓΕΛΜ. ΣΤΕΓΗ ΣΥΝΟΛΟ

ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ

630.000 ΠΛΑΣΜΑΤ

643.000 ΠΛΑΣΜ

1.273.000 ΠΛΑΣΜ

ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ

2.293.200

1.093.100

3.386.300

ΚΑΤΟΙΚΙΑ

ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ

1.611.154

1.073.746

2.620.486

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΤΕΛΩΝ

1,02

0,91

ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ

1.643.377

977.109

2.620.486

43,63%

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΤΕΤΡΑΓ. ΜΕΤΡΑ

2.241.154

1.716.746

3.957.900

ΠΟΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ

3.936.577

2.070.209

6.006.786

Ακόμα κι αν κρίνουμε τα παραπάνω δεδομένα όχι με το κοινό περί δικαίου αίσθημα αλλά έστω με το κριτήριο που το αρ.1 του ν 429/76 και όλη η νομοθεσία περί ανταποδοτικότητας επιβάλλει. Ότι δηλ οι συντελεστές των τελών που το ΔΣ επιβάλει πρέπει να επιβαρύνουν κάθε κατηγορία υποχρέων αναλόγως των παρεχόμενων σε αυτούς υπηρεσιών καθαριότητας. Αν αυτή η νομοθεσία δεν είναι απλά στάχτη στα μάτια τότε δεν μπορεί να μην παρατηρήσουμε οτι:

  1. Ο τομέας των ξενοδοχείων, η «βαριά βιομηχανία» η «ατμομηχανή της οικονομίας» δίνει μόλις 922 χιλ το 15,3% των συνολικών τελών καθαριότητας. Είναι ο τομέας που όταν λειτουργεί διπλασιάζει την ποσότητα των σκουπιδιών και ευθύνεται για το 40% της ετήσιας παραγωγής απορριμμάτων στο δήμο. Είναι ο πιο απαιτητικός σε αναβαθμισμένες και κοστοβόρες υπηρεσίες καθαριότητας τις οποίες είναι φανερό πως πληρώνουν οι άλλοι. Κι επειδή χρησιμοποιείται το επιχείρημα της εποχικότητας να κάνουμε σαφές ότι αυτές οι επιβαρύνσεις της υπηρεσίας προκύπτουν με δεδομένη την εποχικότητα. Αλλιώς θα ήταν πολύ μεγαλύτερες. Το βασικό εργαλείο για την φοροαπαλλαγή τους είναι το προκλητικό προνόμιο που διατηρούν όλες οι κυβερνήσεις, ότι τα δωμάτιά τους θα έχουν συντελεστή σπιτιού. Παίρνουν δηλ τον οικιακό συντελεστή και τον χρησιμοποιούν στην επαγγελματική χρήση. Όταν σε ένα σπίτι 100-120 τμ μένουν Μ.Ο. 2,1 άνθρωποι και σε 100 τμ ξενοδοχείου τουλάχιστον 10 και μάλιστα στην έντονα καταναλωτική περίοδο των διακοπών τους. Πρέπει επομένως η συμμετοχή των ξενοδοχείων και κυρίως των πολυτελών 4 και 5 αστέρων, στα συνολικά έξοδα καθαριότητας να αυξηθεί δραστικά. Στην κατεύθυνση αυτή διεκδικούμε: Α Να εξισωθούν τα τέλη του ιδιαίτερα ανθηρού ξενοδοχειακού τομέα της παραλιακής ζώνης του Αρκαδίου με τα τέλη του ίδιου τομέα της πόλης. Β Να αυξηθεί ο συντελεστής που αφορά τις ρεσεψιόν, Τράπεζες κλπ στα 6 ευρώ από το 4.52 που είναι σήμερα. Γ Να δημιουργηθούν δύο ειδικοί συντελεστές κατοικίας με κριτήριο την χρήση (αρθρο 185 του ν 4555/18) Ο πρώτος 3 ευρώ το τμ για δωμάτια ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων και ο δεύτερος 2 ευρώ το τμ για δωμάτια ξενοδοχείων 3 αστέρων ανω των 120 κλινών. Επειδή στα παραπάνω είναι δυνατόν να προβληθούν ενστάσεις και προσκόματα, που σκοπό έχουν να διατηρήσουν τα προνόμια, είναι δυνατόν είτε εναλλακτικά είτε συμπληρωματικά να γίνει μεγάλη αύξηση του συντελεστή των ημιυπαίθριων και υπαίθριων χώρων που χρησιμοποιούνται για επαγγελματική χρήση ταβέρνες, μπαρ, πισίνες κλπ και που παράγουν σκουπίδια εφάμιλλά των στεγασμένων αλλά το τέλος γι’ αυτούς είναι μόλις 0,09 ευρώ ενώ στους στεγασμένους είναι 3,64. Ανάλογο μέτρο μπορεί να παρθεί και για τους υπόλοιπους ημιυπαίθριους και υπαίθριους χώρους που σήμερα είναι 0,02 ευρώ ανα τμ.

Τα μέτρα αυτά δεν θα πετύχουν η συμμετοχή του ξενοδοχειακού τομέα στα έξοδα να είναι ανάλογη των υπηρεσιών που απολαμβάνει αλλά τουλάχιστον θα αμβλύνουν την αδικία που έχει καθιερωθεί.

  1. Ο άλλος τομέας που έχει εξαιρετικά μικρή συμβολή σε σχέση με την επιβάρυνση που προκαλεί λόγω της φύσης αλλά και του όγκου της δουλειάς είναι η εστίαση με το 1,25%. Ο λόγος είναι ότι παίρνουμε ως βάση τα τετραγωνικά και εφαρμόζουμε τον ενιαίο συντελεστή επαγγελματικής χρήσης (3,64) χωρίς να παίρνουμε υπ’ όψιν τις ιδιαιτερότητες αυτές. Προτείνουμε ειδικό επαγγελματικό συντελεστή για καταστήματα εστίασης και υγειονομικού ενδιαφέροντος 5 ευρώ στην πόλη και 3 ευρώ στην ύπαιθρο.
  2. Στις λοιπές επαγγελματικές κατηγορίες (εμπορικά, super market, παργωγικές μονάδες) υπάρχει μεγάλη διαστρωμάτωση και τεράστιες διαφορές και στην παραγωγή απορριμμάτων. Κατ’ αρχήν διαφωνούμε με την νομοθετική δέσμευση οι παραγωγικές μονάδες ανω των 1000 τμ να πληρώνουν για τα πέραν των 1000 τετραγωνικά με τον μισό συντελεστή. Αυτό σημαίνει ότι μια μονάδα 10.000 τμ μέτρων πληρώνει 0,875 ευρώ ανα τετραγωνικό και μία όμοια των 500 τμ πληρώνει 1,70 ανα τμ. Δεν μπορεί επίσης να έχουν τον ίδιο συντελεστή τα μεγάλα πολυκαταστήματα, που συγκεντρώνουν το τζίρο και την παραγωγή απορριμμάτων και τα μικρομάγαζα που μετά βίας συντηρούνται. Προτείνουμε στα εμπορικά καταστήματα άνω των 180 τμ ο συντελεστής να αυξηθεί από τα 3,64 στα 5 ευρώ. Να μείνει σταθερός στα καταστήματα από 100-180 τμ και να μειωθεί στα 2,5 ευρώ στα μικρότερα των 100 τμ.
  3. Η κατοικία καταβάλλει το 43,63% των τελών καθαριότητας κι όχι το 1/3, όπως παλιότερα είχε ισχυριστεί η δημοτική αρχή. Η παραγωγή σκουπιδιών ανα τετραγωνικό αλλά και οι απαιτήσεις της είναι πολύ μικρότερες από την επαγγελματική στέγη. Αν καθιερωθεί ο ενιαίος βασικός συντελεστής κατοικίας για πόλη και ύπαιθρο στα 0,80, ευρώ όπως έχουμε προτείνει, η συμμετοχή της θα πάει στο 36%. Αυτό μπορεί να γίνει σταδιακά και στο βαθμό που αποτυπώνονται στα έσοδα οι αυξήσεις από τις κατηγορίες, που προτείνεται η αύξηση.
  4. Οι εκπτώσεις που προβλέπονται περιορίζονται στα ΑΜΕΑ και πολύτεκνους τρίτεκνους. Πρέπει με απόφαση του ΔΣ να συμπεριληφθούν σε αυτές όλοι οι δικαιούχοι του ΚΕΑ (κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης), που ουσιαστικά αφορά εντελώς άπορες οικογένειες και άτομα με ατομικό εισόδημα τα 2.400 ευρώ το χρόνο.
  5. Υψηλός είναι επίσης ο γενικός συντελεστής (1,50 ευρώ) για τις φιλανθρωπικές και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις. Λόγω της φύσης τους θα έπρεπε να είναι μηδενικός. Εναλλακτικά ζητούμε να οριστεί ειδικός μηδενικός συντελεστής για τέτοιες οργανώσεις που είναι πλήρως αυτοχρηματοδοτούμενες ή που με απόφαση του ΔΣ πρέπει για ειδικούς λόγους να απαλλαγούν (Δημόσια βιβλιοθήκη, Σύλλογος ΑΜΕΑ, Σύλλογος πολυτέκνων και τριτέκνων, Εργατικό Κέντρο και σωματεία εργατικά)

ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΗΛΕΚΤΡΟΔΟΤΟΥΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ ‘Η ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΦΟΡΟ.

Είχε μια λογική να συζητείται μαζί με το τέλος καθαριότητας όσο πήγαινε για την κάλυψη των αναγκών της καθαριότητας. Από τη στιγμή που έπαψε να διατίθεται σε αυτές, η ενιαία εισήγηση μόνο σύγχυση μπορεί να προκαλεί. Είναι φόρος και όχι τέλος και διέπεται από διαφορετικό νομικό καθεστώς. Με βάση την νομοθεσία είναι «δυνητικός» και όχι υποχρεωτικός φόρος. Το ΔΣ έχει δικαίωμα να τον καταργεί και να τον επαναφέρει. Προτείναμε πρόσφατα να ενσωματωθεί στο τέλος καθαριότητας για να χρηματοδοτηθεί η αντικατάσταση των λαμπτήρων ηλεκτροφωτισμού και να αποφευχθεί ο δανεισμός. Η πρότασή μας απορρίφτηκε. Ως εκ του του επανερχόμαστε στη θέση να καταργηθεί για την κατοικία και να παραμείνει για την επαγγελματική στέγη.

ΤΑΠ

Ο ΤΑΠ είναι βαθιά αντιλαϊκός αντιδραστικός φόρος γιατί φορολογεί με τους ίδιους συντελεστές την μεγάλη ακίνητη περιουσία και την μικροϊδιοκτησία, το κεραμίδι πάνω απ’ το κεφάλι του εργαζόμενου. Το ίδιο κάνει και ο ΕΝΦΙΑ, που τάχατες ήταν προσωρινός αλλά ετοιμάζονται να τον μεταφέρουν στους δήμους για να τον μονιμοποιήσουν και επίσημα. Επιμένουμε ότι όλοι αυτοί οι φόροι πρέπει να καταργηθούν και να αντικατασταθούν από Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, που θα μετρά την μεγάλη ιδιοκτησία σε όλη την επικράτεια, ο συντελεστής θα κλιμακώνεται προοδευτικά ανάλογα με το μέγεθος, θα απαλλάσσεται η κατοικία και η μικροιδιοκτησία. Επειδή ο ΤΑΠ παραμένει υποχρεωτικός προτείνουμε να καθοριστεί στο χαμηλότερο επίπεδο 0,25%.

ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ

Με τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλουμε το αντίτιμο της χρήσης των δρόμων και της παρόδιας στάθμευσης. Επομένως η επιβολή της ελεγχόμενης έρχεται να εισπράξει την ίδια υπηρεσία για δεύτερη φορά. Η επιβολή του έχει σαν επακόλουθο χιλιάδες κλήσεις που επιβαρύνουν πάρα πολύ τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Προτείνουμε να καταργηθεί προφανώς για τους παρόδιους χώρους που επιτρέπεται η στάθμευση. Επειδή στο κέντρο της πόλης υπάρχει έντονος ο κίνδυνος της κατάχρησης, να αντικατασταθεί από ένα σύστημα ΥΠΟΧΤΡΕΩΤΙΚΑ ΕΝΑΛΛΑΣΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ στο κέντρο. Κάθε όχημα δηλ θα έχει δικαίωμα να σταθμεύει δωρεάν μέχρι 2 ώρες, ώστε ο δημότης να κάνει τις δουλειές του και μετά ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να αποχωρεί για να δίνεται η δυνατότητα και στους υπόλοιπους και να λειτουργεί η πόλη. Αν δεν το κάνει τότε να προβλέπεται πρόστιμο.

ΠΑΡΚΙΓΚ

Επισημαίνουμε ξανά την διαφωνία μας με την ανάθεση της λειτουργίας του σε ιδιώτη. Οι δημοτικοί χώροι στάθμευσης πρέπει να διευκολύνουν τον δημότη και την λειτουργία της πόλης, την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού. Εμείς δεν τις βλέπουμε ως εισπρακτικές επιχειρήσεις με στόχο την τσέπη των δημοτών. Η τιμολογιακή πολιτική στους 4 Μάρτυρες είναι καθαρά εισπρακτική. Με τίμημα 1,70 ευρώ την πρώτη ώρα και 0,40 για την 2η, 3η, 4η και 5η, είναι ολοφάνερο πως πριμοδοτεί την «κατασκήνωση» των οχημάτων, τον κορεσμό του πάρκιγκ, που ενδεχομένως να αυξάνει τις εισπράξεις (ούτε αυτό είναι σίγουρο) αλλά πάντως δεν πριμοδοτεί την εναλλαγή των οχημάτων και δυσκολεύει την λειτουργία της πόλης. Το αντίτιμο πρέπει να είναι χαμηλό για την 1η και 2η ώρα και να αυξάνει σταδιακά για τις επόμενες. Τα ακριβή νούμερα μπορούν να συζητηθούν αν υπάρξει συμφωνία στη λογική.

Δικαιώματα χρήσης χώρων στάθμευσης έμπροσθεν ξενοδοχείων

με το μέτρο αυτό και η έλλειψη χώρων στάθμευσης θα ενταθεί και το πρόβλημα των ξενοδοχείων δεν θα λυθεί γιατί δεν είναι δυνατόν σε όλα τα ξενοδοχεία να εξασφαλιστεί ανάλογος χώρος. . Η λύση κατά τη γνώμη μας είναι πριν απ’ όλα στην παραδοχή ότι δεν είναι δυνατόν το λεωφορείο να αποβιβάζει και να επιβιβάζει στην πόρτα του κάθε ξενοδοχείου, Με αυτή την παραδοχή να υπάρξει σχεδιασμός από την τεχνική υπηρεσία ώστε ανά 200-250 περίπου μέτρα να υπάρχει ειδικός χώρος εξυπηρέτησης αυτής της λειτουργίας για τα ξενοδοχεία και οι πελάτες να περπατούν 100-150 μέτρα από και προς το ξενοδοχείο τους. Αυτό το μέτρο μπορεί να νοικοκυρέψει σε μεγάλο βαθμό το σημερινό μπλοκάρισμα, που τα τουριστικά λεωφορεία σταματούν όπου βρούν, διακόπτοντας την κυκλοφορία δημιουργώντας μεγάλη ταλαιπωρία και ουρές αυτοκινήτων.

ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ

Πρέπει να γίνει διάκριση μεταξύ των γάμων που πραγματοποιούν τουρίστες μη φορολογούμενοι στην Ελλάδα που εδώ τα τέλη πρέπει να είναι αυξημένα και των γάμων που πραγματοποιούνται από φορολογούμενους στην Ελλάδα και μάλιστα κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες. Γι’ αυτούς είναι μια διαδικασία παρόμοια με την έκδοση ενός πιστοποιητικού. Παίρνοντας μάλιστα υπ’ όψιν τις δυσκολίες των νέων ζευγαριών, το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας κλπ το τέλος θεωρούμε πως πρέπει να καταργηθεί, εφόσον ο γάμος τελείται τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

ΦΟΡΤΕΤΖΑ

Να πληρώνουν μόνο οι τουρίστες. Όλοι όσοι ζούν και εργάζονται στην Ελλάδα πληρώνουμε για την συντήρηση και ανάδειξη των αρχαιολογικών μας θησαυρών και δεν νοείται να ξαναπληρώνουμε.

ΤΕΛΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ

Απ’ ότι γνωρίζουμε ετοιμάζεται η μεταφορά πολλών οδών στην Α κατηγορία από την Β. Θα προκύψει μια αύξηση του 40%. Επίσης ετοιμάζεται ένας πιο ευέλικτος κανονισμός για την παραχώρηση των πλατειών για διαφημιστικές και εμπορικές δράσεις. Όλα μαζί συνιστούν μια ακόμη μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση του ΚΧ χώρου και μάλιστα την ώρα που είναι πασιφανή τα προβλήματα έλλειψης ΚΧ και ελευθέρων χώρων ιδιαίτερα στην Π. Πόλη αλλά και γενικότερα, που είναι ολοφάνερο ότι υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και δυσκολεύουν την ζωή των κατοίκων. Είναι οξύτατα τα κυκλοφοριακά θέματα καθώς και θέματα πολιτικής προστασίας (διέλευση πυροσβεστικών, ασθενοφόρων κλπ). Χρόνια τώρα παραχωρούνται δρόμοι πλατείες πεζοδρόμια για λόγους εισπρακτικούς χωρίς μάλιστα μια έστω κυκλοφοριακή μελέτη, που θα δείξει ποια είναι τα όρια και οι αντοχές. Δεν είμαστε υπερ της αύξησης των τελών αλλά υπερ του σχεδιασμένου περιορισμού των παραχωρούμενων χώρων.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΑΦΗΣ

Πρέπει να παρθούν όλα τα μέτρα (κατασκευή αίθουσας) για την καθιέρωση της πολιτικής κηδείας τουλάχιστον στο δημοτικό νεκροταφείο. Επίσης να δρομολογηθεί η δημιουργία αποτεφρωτηρίου στην Κρήτη με την σύμπραξη όλων των δήμων. Το μέτρο αυτό θα βοηθήσει σημαντικά, στο βαθμό που θα γίνεται ευρύτερα αποδεκτό, στην μείωση των χώρων που χρειάζονται για την ταφή και στην ασφυξία που παρατηρείται σε πολλά κοιμητήρια. Το δικαίωμα τριετούς ταφής μέχρι να δημιουργηθούν αυτές οι προϋποθέσεις πρέπει να είναι χαμηλά. Μετά πρέπει σταδιακά να αυξηθεί.

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΑΜΜΑ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ 2020

Το Τεχνικό Πρόγραμμα Έργων (ΤΠΕ) της δημοτικής αρχής είναι μια απέραντη «μυθοπλασία» με νούμερα, που προσπαθούν να εντυπωσιάσουν αλλά πολύ μακριά τόσο από την πραγματικότητα όσο και από τις πραγματικές ανάγκες του λαού του δήμου μας. Αντικατοπτρίζει τις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής για το αμέσως επόμενο έτος. Προτεραιότητες δεμένες με την ανάπτυξη για τους λίγους, που πληρώνουν οι πολλοί.

Εμείς λέμε στους Ρεθεμνιώτες πως το «καλό της πόλης» που του πλασάρεται είναι καλό μόνο για μερικούς. Παλεύουμε και θέλουμε ένα Δήμο που θα αγωνίζεται για τις ανάγκες του λαού μας. Ένας δήμος που αγωνίζεται πραγματικά για το καλό της πόλης πρέπει να ενδιαφέρεται πρώτα από όλα για αυτά που δικαιούνται οι δημότες, γι’ αυτά που δικαιούται ο λαός. Όχι να κάνει τα χατίρια των συμφερόντων και της κυβέρνησης. Επομένως θέλουμε και ένα Τεχνικό Πρόγραμμα που θα βάζει σε πρώτη προτεραιότητα τις λαϊκές ανάγκες, δεν θα είναι συμπλήρωμα, «πατερίτσα», του αντιλαϊκού κρατικού προϋπολογισμού, όπως αυτό που προτείνει η Δημοτική Αρχή.

Μιλάτε για 29,5 εκ εύρω σε έργα και μελέτες, την ώρα που για το 2019 με τα δικά σας νούμερα μέχρι 30/9 από τα 23,5 εκ του ΤΠΕ έχουν πληρωθεί όλα κι όλα 3,3 εκ. μόλις το 14%. Και για να μην νομίσει κανείς ότι σας αδικούμε κι ότι θα γίνουν θαύματα μέχρι το τέλος του χρόνου να πούμε ότι το 2018 υλοποιήθηκε το 26% και το 2017 το 14%. Μιλούμε λοιπόν για προγράμματα, που κατά 70-75% είναι αέρας κοπανιστός. Κι ένας σοβαρός λόγος που είναι αέρας κοπανιστός είναι ότι εναρμονίζεστε πλήρως με την πολιτική των ματωμένων πλεονασμάτων και των δήθεν ισοσκελισμένων Π/Υ. Ενώ τα έσοδα εισπράττονται σε ποσοστά της τάξης του 71% τα δήθεν έξοδα υλοποιούνται από το 2016-2017 σε ποσοστά μόλις του 42%. Τέτοια ισοσκέλιση έχουν οι Π/Υ σας. Στερούνται έργα και υπηρεσίες οι δημότες για να αδειάζουν οι τσέπες τους σε χρηματικά υπόλοιπα που εκτινάσσονται από 5,5 εκατ το 2013 στα 21,8 το 2019. Κι αυτό το παρουσιάζετε και ως κατόρθωμα.

Ισχυρίζεστε πως θα ρθούν 19,2 εκ (12 εκ από εθνικούς και άλλα 7,2 εκ από τους λεγόμενους ευρωενωσιακούς). Μα για το 2019 προβλέπατε να ρθρούν 17 εκ και στο 9μηνο έχουν έρθει μόλις 2,2 εκ το 13%. Μάλιστα από τα 7,2 εκ ευρωενωσιακής χρηματοδότησης το 1,3 εκ δεν θα διατεθούν ούτε στο Ρέθυμνο ούτε καν στην Ελλάδα. Θα πάνε στη Λετονία, στην Βουλγαρία, στη Γερμανία μέσω του προγράμματος plasteco. Τους κάνουν ταξιδάκια για να φαίνονται πολλά.

Πίσω από αυτά τα εικονικά νούμερα προσπαθείτε να κρύψετε ότι στην τσέπη του Ρεθεμνιώτη έχετε βρεί τον καλύτερο χρηματοδότη των όποιων επενδύσεων του δήμου. Αν συμπεριλάβουμε το σύνολο των επενδύσεων το πρώτο 9μηνο του 2019 είναι η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ, που οι δημότες σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος όχι μόνο των λειτουργικών αλλά και των επενδυτικών δαπανών. Από τα 5,4 εκ που φέτο έχουν διατεθεί τα 3,2 εκ (το 59%) προέρχονται από τους ίδιους πόρους και τους δημότες και μόλις τα 2,2 από κρατικές και ενωσιακές χρηματοδοτήσεις. Από το 2016 είχαμε κάνει την πρόβλεψη αυτή προσπαθώντας να κρούσουμε το καμπανάκι στους συνδημότες μας.

Αυτό είναι που προσπαθείτε να αποκρύψετε εσείς αφού συμφωνείτε και ενεργητικά υλοποιείτε στο δήμο την κεντρική πολιτική, ανεξάρτητα ποιος την εφαρμόζει. Πολιτική που φορτώνει ξανά και ξανά τους εργαζόμενους για να στηρίζει πλουσιοπάροχα τα ισχυρά συμφέροντα. Αρνείστε και αποπαίρνετε κάθε αγώνα και κάθε διεκδίκηση, που αμφισβητεί αυτή την πολιτική. Θυμάστε την υποχρηματοδότηση, την αποψίλωση των υπηρεσιών, την μεταφορά αρμοδιοτήτων χωρίς πόρους φυσικά, μόνο όταν θέλετε να αποποιηθείτε τις ευθύνες σας και κυρίως να περάσετε στους εργαζόμενους την υποταγή του δεν γίνεται αλλιώς. Ακόμη και στην επιτροπή διαβούλευσης που υποτίθεται πρέπει να ακουστούν αιτήματα, παράπονα κλπ αντιμετωπίσατε απαξιωτικά και επιθετικά όχι την κριτική αλλά απλές επισημάνσεις και ερωτήσεις επί οξύτατων προβλημάτων.

Στο πρόγραμμα που εκτελείτε είχατε 197 έργα. Απ’ αυτά στο 9μηνο κινήθηκαν μόλις τα 74. Στα υπόλοιπα 123 δεν διατέθηκε ούτε ευρώ. Στα 6 διατέθηκαν ποσά άνω των 100 χιλ ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα 68 ποσά πολύ κάτω από αυτό συνήθως της τάξης των 10-30 χιλ ευρώ. Έργα δηλ μικροσυντηρήσεων και μπαλωμάτων όπως στο ΕΠΑΛ, που χρειάζεται μια συνολική παρέμβαση για να ανταποκρίνεται στοιχειωδώς στις σύγχρονες ανάγκες. Στον ίδιο αστερισμό και το καινούργιο πρόγραμμα.

Είπαμε πως είναι ανάγκη για το ένα ευρώ που πληρώνει ο δημότης να προσπαθήσουμε να επιστρέφουμε 10 σε έργα και υπηρεσίες. Γι’ αυτό ζητήσαμε και ζητούμε να ανασυγκροτηθούν και να στελεχωθούν τα συνεργεία του δήμου. Να κάνετε προσλήψεις ακόμη και με ΣΟΧ, που δεν μας βρίσκουν σύμφωνους, για να περιορίσουμε τις εργολαβίες. Με πολύ λιγότερα λεφτά να συντηρούμε τα σχολεία μας, τα κτίριά μας, τις υποδομές μας. Να παρεμβαίνουμε άμεσα πριν το μικρό πρόβλημα γίνει μεγάλο. Να μην βασανιζόμαστε απ’ τις προχειρότητες, τις καθυστερήσεις, τις διενέξεις των εργολαβιών.

Με τον ίδιο στόχο, να πιάνουν τόπο τα λεφτά του δημότη αλλά και να μην εξαρτιόμαστε από τις μοναδικότητες και τις μανούβρες των εργολάβων ζητήσαμε να εξοπλίσουμε την καθαριότητα με το δικό της πλυντήριο κάδων, τα δικά της μικρά οχήματα για την παλιά πόλη, να γλιτώσουμε, έστω και σταδιακά, από την πανάκριβη εργολαβία. Να εξοικονομήσουμε άμεσα σημαντικούς πόρους. Τέτοιο εξοπλισμό έχουν οι όμοροι δήμοι, έχει το Κιλελέρ, η χρεοκοπημένη Γόρτυνα. Δεν έχει το Ρέθυμνο με ένα πλεόνασμα μαμούθ στην ανταποδοτικότητα.

Λέτε πως δεν έχετε χώρους για την σχολική στέγη στην πόλη. Το οικόπεδο Φραγάκη έχει χαρακτηριστεί σχολικό. Παγώσατε την ανέγερση του Μουσικού που δεινοπαθεί. Ίσως και κάποιο νηπιαγωγείο ή δημοτικό. Προσπαθείτε να το εξοστρακίσετε στου Γάλλου γιατί το οικόπεδο Φραγάκη το προορίζετε για την υποστήριξη τουριστικών και επιχειρηματικών σκοπών.

Ξεκίνησε το πρόγραμμα της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής χωρίς την παραμικρή προετοιμασία για τις αναγκαίες υποδομές. Αναγκάστηκαν οι γονείς να στέλνουν τα παιδιά τους στα νηπιαγωγεία των οικισμών και το μόνο που σχεδιάζετε στο τεχνικό σας πρόγραμμα είναι τα κοντέινερ στις αυλές των σχολείων.

Παραχωρήθηκε στο Δήμο το ΚΕΓΕ για να δοθεί μια λύση στην απαράδεκτη κατάσταση στην ειδική αγωγή. Αν και η υπόθεση είναι κατεπείγουσα η τοποθέτησή σας στην επιτροπή διαβούλευσης έδειξε πως κινείστε στη λογική του αραμπά. Που η κατάσταση στα ειδικά σχολεία δεν υποφέρεται. Που παρά τα μπαλώματα το ΕΠΑΛ, το μουσικό και άλλα σχολεία έχουν τεράστια προβλήματα.

Παρά τα κονδύλια που υπήρχαν και πέρυσι και φέτος για τις παιδικές χαρές, παρά το πρόγραμμα που εξαγγέλθηκε, αυτές παραμένουν ελάχιστες γιατί υλοποιείται με ρυθμούς χελώνας και βάλε. Όπως ελάχιστοι είναι και οι μικροί αθλητικοί χώροι της γειτονιάς, που θα δίναν την ευκαιρία στα μεγαλύτερα παιδιά μας να παίξουν να ξεκολλήσουν απ’ την εξάρτηση των ηλεκτρονικών. Αλλά και για τους ίδιους τους μεγαλύτερους συμπολίτες μας υπάρχει η ανάγκη για μια αίθουσα με κάποια βασικά όργανα γυμναστικής. Εκατοντάδες καταφεύγουν σε φυσιοθεραπείες για να αντιμετωπίσουν προβλήματα της σύγχρονης ζωής. Μετά όμως αν δεν μπορούν να συνεχίσουν στα ιδιωτικά γυμναστήρια επανέρχονται στα ίδια.

Κεφαλαιώδες ζήτημα είναι τα έργα που αφορούν την προστασία της ζωής και της περιουσίας των συμπολιτών μας από τις φυσικές καταστροφές. Κι εδώ αν δεν υπάρχει πρόληψη όταν ξεσπάσουν τα φαινόμενα είναι πολύ αργά. Από το 2011 είχαμε φέρει το θέμα της διευθέτησής του Πλατανιανού ποταμού. Θάφτηκε μέσα στο πιγκ πόγκ των αρμοδιοτήτων ανάμεσα στο δήμο, την περιφέρεια. Πέρυσι πλημύρισε ολόκληρη η περιοχή και αναγκαστήκατε να την εκκενώσετε. Άραγε μετά από αυτό δεν έπρεπε ήδη να τρέχει τουλάχιστον η μελέτη διευθέτησης του ποταμού; Έστω η μελέτη για να εξασφαλιστούν στη συνέχεια οι πόροι. Ακόμη κι αν είναι αρμοδιότητα της περιφέρειας δεν πρέπει να ενεργήσουμε για να αντιμετωπιστεί?

Οι σύλλογοι γονέων σε κάθε ευκαιρία εκφράζουν την ανησυχία τους για την αντισεισμική θωράκιση των σχολείων. Η ένωση γονέων Κρήτης επαναφέρει το θέμα με αφορμή τον πρόσφατο σεισμό. Οι έλεγχοι σε όλη τη χώρα έχουν σταματήσει στο 2005. Είπατε στην επιτροπή διαβούλευσης ότι δεν σας παραδόθηκαν από τον τέως ΟΣΚ ούτε καν τις οικοδομικές άδειες πολλών σχολείων. Θα μείνουμε σε αυτό ή θα καταρτίσουμε ένα πρόγραμμα ελέγχου και πιστοποίησης όλων των σχολείων και των δημοτικών κτιρίων; Κι όμως χρόνια τώρα τέτοια πρόβλεψη δεν υπάρχει, παρά τα τραγικά περιστατικά που συμβαίνουν στην πατρίδα μας τα τελευταία χρόνια. Είναι η εφαρμογή στην πράξη της πολιτικής κόστους οφέλους της ΕΕ, που θεωρεί κόστος την προστασία της ζωής και της περιουσίας του λαού και όφελος τα διόδια και τα χαράτσια που εισπράττουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Και σ’ αυτά τα έργα δεν βρήκαν ακόμη τον τρόπο να επιβάλουν τέτοια χαράτσια.

Κατά συνέπεια η «Λαϊκή Συσπείρωση» καταψηφίζει το τεχνικό πρόγραμμα και καλεί τον Ρεθεμνιώτη να παλέψει με όλη του τη δύναμη για έργα και υποδομές που είναι πραγματικά αναγκαία και χρήσιμα για την καθημερινότητα του. Να διεκδικήσει κρατική χρηματοδότηση που να καλύπτει αυτές τις ανάγκες ώστε να σταματήσει να βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize