Αρχική / Travel / Κρήτη – Να μπει τάξη στην AirBnb ζητά ο Σύνδεσμος Τουριστικών Γραφείων

Κρήτη – Να μπει τάξη στην AirBnb ζητά ο Σύνδεσμος Τουριστικών Γραφείων

“Αναμφισβήτητα, η εξαιρετική πορεία της τουριστικής κίνησης στα Χανιά τη σεζόν που λήγει, γεμίζει ενθουσιασμό τον τοπικό κλάδο, δημιουργεί τη βάση για νέες ανοδικές προσδοκίες, αναδεικνύει,

ωστόσο μια σειρά ζητημάτων που αποτελούν προϋποθέσεις για τη διατηρησιμότητα της θετικής πορείας. Αυτές είναι και οι βασικές προκλήσεις για την οικονομία της φιλοξενίας που δίνει χιλιάδες θέσεις εργασίας στο νομό, αλλά και εισφέρει σημαντικά στην τοπική κι εθνική οικονομία.

Άλλωστε τα Χανιά είναι ο πλέον δυναμικά αναπτυσσόμενος προορισμός στη χώρα.

Η διατηρησιμότητα, λοιπόν, της τουριστικής ανάπτυξης του Νομού Χανίων και της Δυτικής Κρήτης, δεν αφορά μόνο μια επίπεδη ανάγνωση της ανοδικής καμπύλης, αλλά περισσότερο ποιοτικές παραμέτρους, που θα κάνουν πιο στιβαρή και ανταγωνιστική την τουριστική βιομηχανία στην περιοχή μας, τώρα που οι γειτονικές ανταγωνιστικές αγορές φαίνεται να ανοίγουν.

Γιαυτό χρέος όλων μας είναι να θωρακίσουμε το διαθέσιμο προϊόν και να ετοιμαστούμε τώρα που υπάρχουν πόροι και αναπτυσσόμενες δυναμικές.

Στο πλαίσιο αυτό και φέτος επαναλαμβάνουμε αυτό που και πέρυσι τονίσαμε. Η ενίσχυση των υποδομών είναι όρος και ουσιαστική προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα. Βήματα έγιναν για την προώθηση δράσεων για μια σύγχρονη χωροταξική και πολεοδομική πολιτική, ωστόσο εκκρεμούν πολλά. Π.χ. οι οδικοί άξονες στην κατεύθυνση σμίκρυνσης του χρόνου και του κόστους των μεταφορών και κυρίως η κατασκευή του ΒΟΑΚ θα δώσουν χώρο αυξημένης ασφαλούς κινητικότητας και δημιουργίας νέων προορισμών, πύκνωσης και νέων ευκαιριών. Παράλληλα η βελτίωση των λιμενικών υποδομών με ορίζοντα τον θαλάσσιο τουρισμό, είναι σημείο κλειδί. Επιπλέον τα νέα δίκτυα τηλεπικοινωνιών είναι αναγκαία για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και την ανταπόκρισή τους στο νέο ραγδαία μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον. Περιμένουμε το νέο αδειοδοτικό πλαίσιο το επόμενο διάστημα για τα κεραιοσυστήματα και τις επεκτάσεις των δικτύων οπτικών ινών για να μπορέσει και ο κλάδος μας εδώ να δρέψει καρπούς από την ψηφιακή επανάσταση. Άλλωστε μην ξεχνάμε κύρια ο τουρισμός σήμερα είναι και ψηφιακή και mobile υπόθεση.

Τα έργα βιολογικών καθαρισμών σε όλο το νομό, είναι αναγκαία όσο ποτέ, καθώς οι αυξημένες ανάγκες και η έκρηξη τουριστικού πληθυσμού, θα δημιουργήσουν πολύ πιο σύντομα από ότι πιστεύουμε νέους «εκβιασμούς».

Πέρα από αυτά θα πρέπει με συνέπεια η πολιτεία να αντιμετωπίσει βασικές «νάρκες» που απειλούν τη βιωσιμότητα του κλάδου, αλλά και των ποιοτικών θέσεων εργασίας που προσφέρει. Οι μέρες των παχυλών αγελάδων δε θα είναι για πάντα και θα πρέπει ο τουρισμός να μην αντιμετωπίζεται από την πολιτεία μόνο ως πηγή εσόδων. Αυτό σε βάθος χρόνου βάζει νάρκη στη βιωσιμότητα εκατοντάδων επιχειρήσεων στον τόπο μας που προσφέρουν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Θα πρέπει, λοιπόν, να είναι άμεση η αποκλιμάκωση των βαρών για τν ελληνική τουριστική επιχείρηση και να διασφαλιστεί η μείωση του μη μισθολογικού κόστους (εισφορές).

Επιπλέον θα πρέπει να μπει τάξη στο ζήτημα της οικονομίας του διαμοιρασμού. Είναι σαφές λοιπόν πως είτε τα καταλύματα «οικονομίας διαμοιρασμού», είτε τα … τύπου «οικονομίας διαμοιρασμού», είτε η ‘παραξενοδοχία’ απορροφούν μεγάλο πλέον ποσοστό επισκεπτών. Το όλο φαινόμενο παίρνει διαστάσεις με ευρύτερες συνέπειες. Το πρώτο βήμα για τη ρύθμισή του έγινε, πρέπει όμως η πολιτεία με οδηγό τη διεθνή εμπειρία να προχωρήσει άμεσα σε πιο τολμηρά βήματα στην κατεύθυνση της ίσης μεταχείρισης.. Διαφορετικά απειλούνται επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας και μάλιστα ποιοτικές.

Το τουριστικό προϊόν αλλάζει διεθνώς συνεχώς, στην κατεύθυνση της εξειδίκευσης και της επινόησης νέων υπηρεσιών που δημιουργούν ένα πολυποίκιλο φάσμα νέων επιλογών για τους τουρίστες παγκοσμίως. Έτσι, οι ανάγκες κατάρτισης ώστε οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις τους να μπορούν να παρακολουθούν τις διεθνείς τάσεις, είναι επείγουσες και καίριες.

Ταυτόχρονα, ο διεθνής ανταγωνισμός κυρίως σε επίπεδο Αν. Μεσογείου, γίνεται συνεχώς και πιο πιεστικός σε όρους ποιότητας προς τιμές. Έτσι, τα ξενοδοχεία, οι επιχειρήσεις εστίασης και οι υπόλοιποι τομείς υπηρεσιών, οφείλουν να βρουν σύντομα τους τρόπους ώστε οι υπηρεσίες τους να αντιστοιχούν στις τιμές τους, με όρους διεθνούς ανταγωνισμού. Η περαιτέρω διεύρυνση της σεζόν και μια συστράτευση όλων των φορέων για την δημιουργία προϋποθέσεων ανάπτυξης και του χειμερινού τουρισμού στα Χανιά, είναι μια από τις επόμενες προκλήσεις. Και οι προκλήσεις για το αύριο είναι έντονες και συναρπαστικές».

Απόφοιτος ΔΙΕΚ Γραφιστικής και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Έχει υπάρξει αθλητής Στίβου
Αγαπά τις τέχνες, τη γαστρονομία και το ευ ζην
Fitness & Lifestyle maniac!

Check Also

Ποια Ελλάδα; – Η Ισπανία είναι ο ανταγωνιστής μας…

tornosnews.gr Την Ισπανία και όχι την Ελλάδα θεωρούν ως ανταγωνιστή οι τουριστικοί παράγοντες της Τουρκίας, …

Σχόλια

Font Resize