Breaking News
Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / Κρήτη – Κι όμως! – Συζητάμε για τρένο στην Κρήτη

Κρήτη – Κι όμως! – Συζητάμε για τρένο στην Κρήτη

«Ναι» υπό όρους στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών – Ποιες μελέτες εγκρίνονται στην Κρήτη

«Ναι» στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, αλλά με τον όρο να γίνουν επιμέρους προσθήκες έργων στο οδικό δίκτυο και στα λιμάνια, καθώς επίσης και να διερευνηθούν φιλόδοξα μεταφορικά πρότζεκτ, όπως η λειτουργία ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο νησί (!), είπε χθες η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης.

Το εν λόγω Σχέδιο αποτελεί την ενιαία και ολοκληρωμένη Εθνική Στρατηγική Μεταφορών με ορίζοντα εικοσαετίας (2017-2037) και θα αποτελέσει το μακροπρόθεσμο πλαίσιο για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρακολούθηση όλων των μελλοντικών επενδύσεων σε υποδομές, καθώς και των απαιτούμενων οργανωτικών και θεσμικών μέτρων στον τομέα των μεταφορών. Το έργο, που διαθέτει ήδη εγκεκριμένη και ανηρτημένη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων για την αναδιάρθρωση της χώρας, υπό την οικονομική διαχείριση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας είχε κληθεί, πριν από λίγο καιρό, να εξετάσει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών. Τότε δεν την είχε περάσει, και είχε αναβάλει τη λήψη γνωμοδοτικής απόφασης, εκφράζοντας προβληματισμό για την έλλειψη νέων έργων στο βασικό αυτό εργαλείο ανάπτυξης του τομέα των μεταφορών στη χώρα μας κατά την επόμενη 20ετία.

Χθες λοιπόν, η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), που αφορά το έργο με τίτλο “Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ)”, απασχόλησε εκ νέου την Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης.

Η Επιτροπή γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά για το έργο, με τον όρο να εξεταστούν από τη ΣΜΠΕ και τα οδικά έργα που έχουν προταθεί για ένταξη στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, όπως προβλέπονται αυτά από το εγκεκριμένο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Περιφέρειας Κρήτης. Οδικά έργα, δηλαδή, όπως το τμήμα του ΝΟΑΚ Ρέθυμνο-Σπήλι-Μοίρες, αλλά και τα οδικά τμήματα που θα συνδέουν το νέο αεροδρόμιο Καστελίου με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ, καθώς και ο δρόμος σύνδεσης του αεροδρομίου Χανίων με το λιμάνι της Σούδας και τον ΒΟΑΚ.

Επίσης, συμπεριλήφθηκαν προτάσεις για περιβαλλοντικά βιώσιμες μεταφορές, όπως η πρόβλεψη έργων τα αμέσως επόμενα χρόνια για ηλεκτροδότηση των κρουαζιερόπλοιων από τα χερσαία δίκτυα στα λιμάνια Ηρακλείου και Σούδας, η ταχύτερη προώθηση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές σύμφωνα και με τις εγκεκριμένες μελέτες του ΔΕΔΔΗΕ για την ηλεκτροκίνηση στον νησιωτικό χώρο και την Κρήτη, ενώ τέλος προτάθηκε η διερεύνηση με ανάθεση εκπόνησης σχετικής μελέτης σκοπιμότητας-βιωσιμότητας και η δυνατότητα κατασκευής ηλεκτροκίνητου μέσου σταθερής τροχιάς στο νησί μας.

Η ιδέα για ηλεκτρικό σιδηρόδρομο στην Κρήτη κέντρισε, είναι η αλήθεια, το ενδιαφέρον κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής και πυροδότησε ποικίλα σχόλια.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής και αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Χωροταξίας κ. Νίκος Καλογερής από την πλευρά του αναγνώρισε πως πρόκειται για μια ιδέα που φαντάζει πρωτοποριακή για τα δεδομένα της Κρήτης και μπορεί να ξενίζει πολλούς. Τόνισε, ωστόσο, πως πρόκειται για ένα εγχείρημα που από περιβαλλοντικής σκοπιάς έχει μεγάλα οφέλη και, αν μη τι άλλο, αξίζει σοβαρής διερεύνησης για το κατά πόσον μπορεί να “περπατήσει” η ιδέα.

Εγκρίθηκαν άλλες πέντε μελέτες

Πέραν της ΜΠΕ του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν άλλες 5 Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Περιφέρειας, τα μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος εξέτασαν και γνωμοδότησαν θετικά για τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων:

α) για λατομείο μαρμάρου στη θέση “Στεναλώματα” Τ.Κ. Αηδονοχωρίου του δήμου Μαλεβιζίου, Π.Ε. Ηρακλείου,

β) για Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων και δίκτυο αποχέτευσης των οικισμών Γουλεδιανά και Όρος του δήμου Ρεθύμνου, Π.Ε. Ρεθύμνου,

γ) για ξενοδοχειακή μονάδα δυναμικότητας 180 κλινών, κατηγορίας τεσσάρων αστέρων, στην Τ.Κ. Γερανίου, Δ.Ε. Πλατανιά, Π.Ε. Χανίων,

δ) για ξενοδοχειακή μονάδας δυναμικότητας 780 κλινών, κατηγορίας πέντε αστέρων, στη θέση “Πελεκητά” Μαδέ, Τ.Κ. Αχλάδας δήμου Μαλεβιζίου, Π.Ε. Ηρακλείου.

ε) υφιστάμενο σταθμό βάσης κινητής τηλεφωνίας στη θέση “Σφεντιλίδες”, πλησίον του χωριού Βισταγή δήμου Αμαρίου, Π.Ε. Ρεθύμνου.

Από: Σαββίδης Μπάμπης

Check Also

Ρέθυμνο – Εγκρίθηκαν έργα με προϋπολογισμό 1.250.000 ευρώ για τον δήμο Αγίου Βασιλείου

Συνεχίζονται οι εγκρίσεις των χρηματοδοτήσεων για τον Δήμο Αγίου Βασιλείου με το Υπουργείο Υποδομών και …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize