Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΚΡΗΤΗ / ΛΑΣΙΘΙ / Κρήτη – Η μειωμένη παραγωγή λαδιού επηρεάζει καταναλωτές και αγορά στη Σητεία

Κρήτη – Η μειωμένη παραγωγή λαδιού επηρεάζει καταναλωτές και αγορά στη Σητεία

Κάνοντας απολογισμός για την εορταστικό περίοδο στα εμπορικά καταστήματα της Σητείας η Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σητείας Μάρω Νικητάκη σημείωσε ότι «η κίνηση κυμάνθηκε σε αναμενόμενα επίπεδα.

Υπήρξαν καταστήματα που κινήθηκαν στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα, κάτι που θεωρείται θετικό βάσει των δεδομένων που υπάρχουν. Κάποια -μικρός όμως αριθμός- καταστήματα καλά οργανωμένα με προσιτές τιμές κατέγραψαν μία μικρή αύξηση, ενώ για αρκετά υπήρξε πτωτική τάση στην κίνηση που κατέγραψαν.»

«Η φετινή σαιζόν ήταν και είναι δύσκολη για την περιοχή της Σητείας λόγω της ιδιαίτερα μειωμένης παραγωγής ελαιολάδου. Δεδομένου ότι σε αυτό στηρίζεται πρωτίστως η τοπική οικονομία, η χρονιά είναι δύσκολη. Αν σε αυτό προστεθούν και οι αυξημένες υποχρεώσεις για τον καθένα τον τελευταίο μήνα του έτους και ως το τέλος του χρόνου, ήταν αναμενόμενη η κίνηση».

Ωστόσο εμφανής ήταν η διαφορά στην ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού, το οποίο δείχνει να έχει πιο σταθερή ψυχολογία, είναι συνειδητοποιημένο, έχοντας μία θετικότερη γενικά ψυχολογία.

«Στην περίοδο των εορτών», σημείωσε η κ. Νικητάκη, «η κίνηση αυξήθηκε αισθητά τις τελευταίες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα και πάλι -λιγότερο όμως- τις παραμονές της Πρωτοχρονιάς.

Η κίνηση στην αγορά της Σητείας την περίοδο των εορτών ήταν αυτή που περιμέναμε όλοι, υποτονική θα λέγαμε. Παρουσιάστηκε βέβαια μία βελτιωμένη εικόνα στην κίνηση της αγοράς ιδιαίτερα τις τρεις τελευταίες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα και σε μικρότερο ποσοστό πριν την Πρωτοχρονιά. Τα καταστήματα που οι πωλήσεις τους κινήθηκαν στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα θα πρέπει να θεωρούν ότι πήγαν καλά.

Θα πρέπει να αναφέρουμε όμως ότι φάνηκε μία ψυχολογική ισορροπία σε ό,τι αφορά το καταναλωτικό κοινό. Φαίνεται ότι ο κόσμος πλέον έχει εγκλιματιστεί σε όλο αυτό το αρνητικό κλίμα όσον αφορά την οικονομική στενότητα που δυστυχώς ταλανίζει όλους τους Έλληνες. Το καταναλωτικό κοινό ναι μεν εμφανίστηκε συγκρατημένο, αλλά και συνειδητοποιημένο σε ό,τι αφορά τις αγορές του. Η αγορά της Σητείας ήταν πλήρης και την περίοδο των εορτών, με καλές τιμές κι ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις και τα δεδομένα του καταναλωτικού κοινού».

 

Η πτώση του τζίρου

«Η αγορά της Σητείας κινήθηκε στα ίδια περίπου επίπεδα, όπως κατεγράφησαν, και σε πανελλήνιο επίπεδο. Σύμφωνα και με σχετική έρευνα του Ινστιτούτου της Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ο χριστουγεννιάτικος τζίρος στο 51% ήταν χαμηλότερος στις μικρές επιχειρήσεις και ένα 18% κατέγραψε μία μικρή αύξηση. Δεν είναι καλά τα ποσοστά πανελλαδικά συγκριτικά με το 2017, που ήταν 41%.

Γενικότερα σε ό,τι αφορά την κίνηση στην αγορά της Σητείας εξελίχθηκε περίπου όπως και στις υπόλοιπες αγορές με την διαφορά ότι εμείς στην περιοχή μας έχουμε και το ζήτημα της μειωμένης παραγωγής ελαιολάδου που για την οικονομία του τόπου αποτελεί καίριο θέμα», τόνισε η κ. Νικητάκη.

ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Check Also

Κρήτη – Η κακοκαιρία μείωσε την παραγωγή – «Ασανσέρ» οι τιμές στα οπωροκηπευτικά

neakriti.gr Η κακοκαιρία μείωσε την παραγωγή στην Ιεράπετρα Ο καιρός ήταν πάντα ο βασικός παράγοντας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize