Breaking News
Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / Κρήτη – Ερώτηση στη βουλή για την κατάσταση που επικρατεί στο Ειδικό Εργαστήρι Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Κρήτη – Ερώτηση στη βουλή για την κατάσταση που επικρατεί στο Ειδικό Εργαστήρι Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Το Ειδικό Εργαστήρι Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Σητείας είναι ένα ακόμη παράδειγμα της κατάστασης που επικρατεί στο χώρο της ειδικής αγωγής, με παρά πολλά προβλήματα, παρά την εντατική προσπάθεια των εκπαιδευτικών να προσφέρουν τα αναγκαία με βάση τις επιστημονικές τους γνώσεις.

Η πλειοψηφία αυτών των δομών (ειδικά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικά Γυμνάσια, ειδικά Λύκεια, ΕΕΕΕΚ, Τμήματα Ένταξης) λειτουργούν σε εντελώς ακατάλληλους και επικίνδυνους χώρους, που δεν έχουν καν αίθουσες και στεγάζονται σε “πρώην αποθήκες”, διαδρόμους, λυόμενα κτήρια κ.ά.

Συγκεκριμένα στο ΕΕΕΕΚ Σητείας, η κατάσταση είναι τραγική. Το ΕΕΕΕΚ έχει 12 εγγεγραμμένους μαθητές ηλικίας 15-20 χρονών με πολυαναπηρίες, νοητική υστέρηση, σύνδρομα ή βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Το συγκεκριμένο σχολείο στεγάζεται σε παλιό ισόγειο ακατάλληλο κτήριο που αποτελείται από 4 αίθουσες και ένα γραφείο, ενώ βασικά εργαστηριακά μαθήματα πραγματοποιούνται καθημερινά σε 3 παλιές, σκουριασμένες λυόμενες αίθουσες, επισφαλείς των εκάστοτε καιρικών συνθηκών.

Ο προαύλιος χώρος είναι εντελώς ακατάλληλος για τους μαθητές καθώς η αυλή αποτελεί κομμάτι του πεζοδρομίου, με περίφραξη, που δημιουργήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια (προηγούμενα ήταν χωρίς περίφραξη δίπλα ακριβώς στο δρόμο), με υπόστεγο, εκτεθειμένο στο κρύο και τον αέρα από όλες τις πλευρές. Σε περίπτωση βροχής το νερό λιμνάζει και η ολισθηρότητα στα πλακάκια μπορεί να προκαλέσει πτώση κάποιου μαθητή, ενώ μπαίνει νερό και μέσα στις τάξεις.

Στη λίστα με τα προβλήματα προστίθενται το κρύο στις αίθουσες διδασκαλίας καθώς δεν υπάρχει θέρμανση, μόνο κάποια κλιματιστικά αλλά και οι τουαλέτες, που είναι σε άθλια κατάσταση και δεν θυμίζουν σε τίποτα τουαλέτες για μαθητές με αναπηρία.

Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο από τη στιγμή που και στο προσωπικό πλειοψηφούν οι ελαστικές σχέσεις εργασίες. Το καθεστώς αυτό, των αναπληρωτών και των ωρομίσθιων, εκτός του ότι είναι πέρα για πέρα αντεργατικό για τους ίδιους τους εργαζόμενους, είναι και άκρως αντιπαιδαγωγικό ιδιαίτερα στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, ενώ με την διαρκή εναλλαγή των εκπαιδευτικών στα ειδικά σχολεία δεν μπορεί να διασφαλιστεί μία σταθερή λειτουργία και ένας προγραμματισμός των σχολικών μονάδων.

Επιπλέον η χρηματοδότηση δεν επαρκεί για τα βασικά, δεν καλύπτονται τα έξοδα των εργαστηρίων, με αποτέλεσμα το σχολείο να αναγκάζεται να προσμένει δωρεές από χορηγούς για την παροχή του αναγκαίου εξοπλισμού και υλικών.

Είναι σαφές ότι οι παραπάνω συνθήκες για ένα σχολείο (πόσο μάλλον ειδικής αγωγής) είναι απαράδεκτες και η επικινδυνότητα για την ασφάλεια των μαθητών είναι μεγάλη.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε:

• Να λυθεί το κτηριακό πρόβλημα του ΕΕΕΕΚ Σητείας με άμεση μεταστέγασή του σε σύγχρονο κτήριο που να ανταποκρίνεται στις σύνθετες παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών.
• Την κάλυψη όλων των κενών σε μόνιμο εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό με βάση τις ανάγκες των μαθητών του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Σητείας.
• Τη γενναία κρατική χρηματοδότηση του σχολείου, ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή.

 

Οι βουλευτές

Μανώλης Συντυχάκης

Σταύρος Τάσσος

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize