Breaking News
Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / FreeTime / Γνωρίζουμε τους καλλιτέχνες μιας ποιοτικής έκθεσης που στόλισε το Στρατιωτικό Μουσείο – Ένας θεσμός υψηλών προδιαγραφών

Γνωρίζουμε τους καλλιτέχνες μιας ποιοτικής έκθεσης που στόλισε το Στρατιωτικό Μουσείο – Ένας θεσμός υψηλών προδιαγραφών

Μια ποιοτική έκθεση είχε την ευκαιρία να ευχαριστηθεί το κοινό στο Στρατιωτικό Μουσείο Αγώνων Ρεθύμνου στο Χρωμοναστήρι!

Η Έκθεση Αγιογραφίας και Ζωγραφικής κράτησε την καλύτερη συντροφιά για ένα μήνα στους φιλότεχνους της Κρήτης και τους επισκέπτες του νησιού.

Συμμετείχαν οι καλλιτέχνες: Βεργανελάκη Κοτσιφάκη Αναστασία, Γλυνιάς Νίκος, Ζαμπετάκης Νίκος, Κατσαντώνης Γιώργος, Κριτσωτάκη Μάγδα, Ραντούλοβιτσ Σρέτσκο, Ρουκούδης Εμμανουήλ, Συριανόγλου Ελευθερία.

Την επιμέλεια της έκθεσης ανέλαβε ο Νίκος Γλυνιάς.

Η έκθεση υλοποιήθηκε με την συνεργασία του Πολιτιστικού Συλλόγου Χρωμοναστηρίου.

Κωστής Παπαδάκης – «Κόσμημα» για το μουσείο η έκθεση!

Ως «κόσμημα» για το μουσείο αποκάλεσε ο Κωστής Παπαδάκης την έκθεση ζωγραφικής, αναφέροντας ότι στο μέλλον θα επαναληφθεί μια ανάλογη έκθεση και μάλιστα το συντομότερο δυνατόν, ιδιαίτερα έπειτα από τα ευμενή σχόλια που απέσπασε η έκθεση από όλους όσους την επισκέφθηκαν.

Με σεβασμό στην τέχνη, ο Κωστής Παπαδάκης, νέος επικεφαλής του μουσείου, τόνισε ότι: «Το στρατιωτικό μουσείο Χρωμοναστηρίου παραμένοντας πιστό στην αποστολή του που είναι η διατήρηση της ιστορικής μνήμης και η προαγωγή του πολιτισμού και της τέχνης, είχε την τιμή και τη χαρά να φιλοξενήσει μια έκθεση αγιογραφίας από πολλούς καλλιτέχνες, όπως τον κ. Νίκο Γλυνιά και μια πλειάδα άλλων καλλιτεχνών, ζωγράφων, αγιογράφων».

Νίκος Γλυνιάς – Προσπαθούμε να καθιερώσουμε ένα θεσμό υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών

Συγκινημένος ο Νίκος Γλυνιάς ανέφερε ότι ήταν ιδιαίτερη η χαρά του να βρίσκεται για 3η συνεχή χρονιά σε έναν χώρο που παράγει πολιτισμό. Η συμμετοχή του ίδιου και των υπόλοιπων καλλιτεχνών στην έκθεση, αποτελεί μια προσπάθεια να καθιερώσουν ένα θεσμό υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών, ώστε να δώσουν το στίγμα τους καλλιτεχνικά, αλλά παράλληλα και ποιοτικά και να φέρουν τον θεατή ακόμη πιο κοντά στο έργο.

Ο Νίκος Γλυνιάς κολακευμένος, αλλά κυρίως υπερήφανος για όλους τους καλλιτέχνες που συμμετείχαν στην έκθεση, εισέπραξε τα θερμότερα σχόλια από το κοινό με αποτέλεσμα να ανακοινώσει ήδη, ότι τον επόμενο χρόνο θα επαναληφθεί η ίδια προσπάθεια: «Έχουμε ως στόχο να βάζουμε πολιτιστικά και εικαστικά βάσεις για μια καλύτερη προβολή, αλλά και στοιχεία τέτοια τα οποία θα περάσουν και θα αφήσουν ίχνη στους νεότερους, αλλά και σε αυτούς που ασχολούνται γενικότερα με την τέχνη και την αγιογραφία».

Τα έργα του ιδίου εξήγησε ότι αφορούσαν κυρίως κοσμική ζωγραφική με θρησκευτικού περιεχομένου θεματογραφία.

Νικόλαος Ζαμπετάκης – Η αγιογραφία μετουσιώνει τον άυλο κόσμο σε πνευματικό

Ασχολείται με την ιερά τέχνη της εικονογραφίας τα τελευταία περίπου 10 χρόνια: «Προσπαθώ τα έργα μου να αποτελούν γέφυρα, σκάλα, του θεατή με τα εικονιζόμενα θεία πρόσωπα. Η τέχνη της αγιογραφίας είναι ιερή, γίνεται με πολύ μεγάλο σεβασμό και αγάπη. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των εικόνων είναι τα υλικά που χρησιμοποιούσαν οι αγιογράφοι από τον 13ο – 14ο αιώνα».

Η Βυζαντινή Αγιογραφία είναι που έχει κερδίσει τον Νίκο Ζαμπετάκη, καθώς η σεμνότητα, η πνευματικότητα και η μεγάλη κατάνυξη που αποπνέει η τεχνική της τον ώθησαν να ασχοληθεί σε βάθος. Έχει φοιτήσει σε δύο ιδιωτικές σχολές και ενασχολείται εκτενέστερα εδώ και έξι χρόνια με την αγιογραφία.

Ο Νίκος Ζαμπετάκης δηλώνει θαμπωμένος από αυτό το είδος αγιογραφίας, το οποίο όπως μας εξήγησε δεν έχει καμία σχέση με την κοσμική ζωγραφική, αλλά μετουσιώνει τον άυλο κόσμο σε πνευματικό. Αυτό φαίνεται καθαρά στα πρόσωπα κάθε εικόνας που έχει δημιουργήσει, καθώς η απόδοσή τους εστιάζεται στην πνευματικότητα, ενώ εμφανώς δεν τηρούν την απόλυτη φυσική αρμονία.

Οι τεχνικές, τα χρώματα και τα σχήματα δίνουν τη θεία λάμψη στο αποτέλεσμα, ενώ τα υλικά που χρησιμοποιούνται σε αυτό το είδος είναι φυσικά υλικά, όπως το ξύλο που πρέπει να «διεργαστεί» κάποιος πρώτα σε αυτό και οι σκόνες αγιογραφίας που είναι υλικό που παράγει η φύση. Ως συνδετικό υλικό χρησιμοποιείται το αβγό, το ξύδι και ο αγιασμός, ενώ τοποθετείται χρυσός στην επιφάνεια προτού επέμβει κάποιος με χρωματισμούς.

Αναστασία Κοτσιφάκη – Oι αγιογράφοι καλούνται να είναι η τρίτη διάσταση των έργων τους

Η Αναστασία Κοτσιφάκη, προσπάθησε να αποδώσει στο κοινό την έννοια της εικόνας, καθώς, όπως η ίδια αναφέρει, οι αγιογράφοι καλούνται να είναι η τρίτη διάσταση των έργων τους. Αυτό που θέλει να εξηγήσει είναι ότι η Βυζαντινή αγιογραφία δεν έχει βάθος με αποτέλεσμα να υπάρχει μια μοναδική επαφή κοντά σε αυτό που πιστεύουμε.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει: «Η εικόνα κρύβει μέσα της ολόκληρη θεολογία, η αγιογραφία είναι μια οπτική επικοινωνία που συγκινεί και προτρέπει τον καθένα να προσευχηθεί. Είναι θαυματουργή και έχει πάρα πολλές ιδιότητες τις οποίες οι άνθρωποι που δεν γνωρίζουν για τις γραφές και το ευαγγέλιο, μέσω της εικόνας μπορούν να δουν την ιστορικότητα και να αποκτήσουν κάποιες γνώσεις που βοηθούν στην πίστη μας».

Η εικόνα όπως την αποδίδει η Αναστασία Κοτσιφάκη, είναι η τέχνη των τεχνών που μας βοηθάει να πλησιάσουμε, να επικοινωνήσουμε με το έργο: «Η εικόνα και η αγιογραφία ενώνουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, είναι το «νυν και αεί»».

Εμμανουήλ Ρουκούδης – Συνδυάζοντας το ψηφιδωτό με την αγιογραφία

Ο Εμμανουήλ Ρουκούδης ασχολείται με ψηφιδωτά και αγιογραφία. Τα ψηφιδωτά είναι μοντέρνα έργα με φυσικές πέτρες σε μια τριλογία εν προκειμένω, ενώ ήδη το ένα κοσμεί ιδιωτική συλλογή. Στην τοιχογραφία σε μουσαμά απεικονίζονται δύο ιεράρχες , ο Άγιος ο Χρυσόστομος και ο Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας με ακρυλικά υλικά σε ύφασμα. Στην αγιογραφία χρησιμοποίησε χρυσό σε ξύλο της κρητικής σχολής. Τουκάνικο ( ιδιαίτερη τεχνική για τη διακόσμηση της εικόνας), στιλβωτό που είναι το γυαλιστερό χρυσό που καθρεφτίζει και δίνει μια ιδιαίτερη αίσθηση και αίγλη στην εικόνα και την κάνει πιο ξεχωριστή.

Η τέχνη της αγιογραφίας έχει μια μαγεία ανέφερε ο Εμμανουήλ Ρουκούδης, ο οποίος χρησιμοποιεί την παραδοσιακή τεχνική με στιλβωτό χρύσωμα. Όπως μας εξήγησε, στην αγιογραφία το χρύσωμα των εικόνων ξεκίνησε με αυτή την τεχνική, ενώ σταδιακά με τα χρόνια διαφοροποιήθηκε ο τρόπος επιχρύσωσης μιας εικόνας.

Έτσι, δημιουργήθηκε η ανάγκη από τον Εμμανουήλ Ρουκούδη να χρησιμοποιήσει την παραδοσιακότερη τεχνική της αγιογραφίας, ενώ το αποτέλεσμα είναι η δυνατότητα διακοσμητικών στοιχείων μέσω χαρακτικής πάνω στο χρύσωμα των εικόνων, όπως είναι τα φωτοστέφανα και αυτό γιατί η ποσότητα του χρυσού είναι διπλάσια ή ακόμα και τριπλάσια σε πάχος με τη συγκεκριμένη τεχνική.

Ωστόσο, πέρα από τις αγιογραφίες ο Εμμανουήλ Ρουκούδης ασχολείται και με το ψηφιδωτό, το οποίο εξηγεί ότι είναι μια αρχαιότατη τέχνη που συναντάμε  από την Υστερομινωϊκή εποχή. Μάλιστα, περήφανα εξηγεί ότι τα πρώτα δείγματα ψηφιδωτού φαίνεται να βρέθηκαν στην Κρήτη, ενώ θεωρείται μια καθαρά ελληνική τέχνη.

cretedoc.gr

Check Also

Ρέθυμνο – Κώστας Κατσουράνης – «Πρέπει ν’ αγαπήσεις αυτό που κάνεις για να πετύχεις»

rethemnosnews.gr Ο «θρύλος» του ελληνικού ποδοσφαίρου, μέλος της «χρυσής γενιάς» και πρωταθλητής Ευρώπης με την …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize