Breaking News

Χιονολάστιχα, πιο αυστηρός κώδικας

Στις νέες προβλέψεις των υπουργείων Υποδομών και Προστασίας του Πολίτη εξετάζεται η αντικατάσταση των αντιολισθητικών αλυσίδων από υποχρεωτική χρήση χιονολάστιχων.

Αλλαγές επί το αυστηρότερον στον ΚΟΚ συζητούν τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Προστασίας του Πολίτη, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Μεταξύ των νέων προβλέψεων εξετάζεται η αντικατάσταση των αντιολισθητικών αλυσίδων από υποχρεωτική χρήση χιονολάστιχων. Στο μεταξύ, θέμα χρόνου αποτελεί η θέσπιση γενικής διάταξης για την παρακώλυση της κυκλοφορίας στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, προκειμένου να μην παρατηρηθούν ξανά φαινόμενα όπως αυτό στη Μαλακάσα κατά την πρόσφατη χιονόπτωση. Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού της Ν.Δ. Φωτεινής Πιπιλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι «στόχος του υπουργείου Μεταφορών για το 2020 είναι η συνεργασία με όλους τους φορείς για την αναπροσαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με πρόστιμα υψηλά για συγκεκριμένες παραβάσεις».

Το συγκεκριμένο σχέδιο θα συνοδευτεί και από νομοθετική ρύθμιση, με στόχο τη δημιουργία ενός πλαισίου εξακρίβωσης των αιτιών και τον καταλογισμό τυχόν ευθυνών σε περιπτώσεις σοβαρής διατάραξης ή και διακοπής της κυκλοφορίας στα εθνικά οδικά δίκτυα της χώρας. «Εχουμε έρθει σε επαφή με τα συναρμόδια υπουργεία, για να γίνει μια γενική διάταξη για την παρακώλυση της κυκλοφορίας στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, έτσι ώστε να μη διαπιστώσουμε ξανά αυτά τα φαινόμενα. Δηλαδή, όταν η Τροχαία θα λέει ότι ο δρόμος κλείνει, ο δρόμος κλείνει. Οταν θα λέει η Τροχαία ότι δεν μπορείς να πας στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, χωρίς όλα τα απαραίτητα εργαλεία και μέσα που πρέπει να έχει το όχημά σου, θα υπάρχει αυστηρότατο πρόστιμο».

Στο μεταξύ ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για το ενδεχόμενο υποχρεωτικής χρήσης χιονολάστιχων συγκεκριμένους μήνες του έτους, τονίζοντας μάλιστα ότι «είμαστε η μόνη χώρα στην Ε.Ε. που ακόμα έχουμε το σύστημα των αντιολισθητικών αλυσίδων. Οταν πάμε σε έναν αυτοκινητόδρομο και πρέπει να βάλουμε αλυσίδες, πρέπει να σταματήσουμε, να τις βάλουμε, να τις βγάλουμε. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που είχαμε το πρόβλημα στη Μαλακάσα. Το ζήτημα, λοιπόν, είναι ότι άλλες χώρες της Ευρώπης και άλλες χώρες των βαλκανίων με κατά κεφαλήν εισόδημα χαμηλότερο της Ελλάδος έχουν νομοθετήσει τα χιονολάστιχα για συγκεκριμένο διάστημα», είπε ο κ. Καραμανλής. Αυτό, ωστόσο, που παρέλειψε να επισημάνει ο κ. Καραμανλής είναι το γεγονός ότι ούτε το κλίμα στη χώρα ούτε η υποδομή των οδικών δικτύων είναι τέτοια που να δικαιολογούν ή έστω να εξυπηρετούν τη χρήση χιονολάστιχων.

«Η κοινή γνώμη εξοργίστηκε όχι μόνο από την όλη εικόνα, από τη μπαχαλοποίηση, εν πάση περιπτώσει, της κατάστασης για ένα απόγευμα όπου είχε και ήπια χιονόπτωση, αλλά κυρίως από την παραβατική, προκλητική και αντικοινωνική συμπεριφορά πάρα πολλών οδηγών, οι οποίοι μάγκικα, με νεοελληνική νοοτροπία κατέλαβαν τη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης, οπότε και η εικόνα έγινε ακόμη χειρότερη», ανέφερε η Φωτεινή Πιπιλή στην επίκαιρη ερώτηση που απηύθυνε στον κ. Καραμανλή σχετικά με την πρόσφατη χιονόπτωση στη Μαλακάσα.

Ο υπουργός τόνισε πως η σχετική νομοθεσία έχει ήδη αυστηροποιηθεί και πλέον οι παραβάτες (που παραβιάζουν τη ΛΕΑ) τιμωρούνται με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για εξήντα ημέρες, ενώ υπογράμμισε ότι το ζήτημα δεν είναι μόνο η επιβολή προστίμων, αλλά κυρίως η εφαρμογή του νόμου και οι διαρκείς έλεγχοι.

Ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε επίσης ότι το υπουργείο έχει έρθει σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να χρηματοδοτηθεί «πακέτο οδικής ασφάλειας».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize