Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / Αρναουτάκης, Λιονή, Κεφαλογνιάννης, Ξανθός για ΒΟΑΚ – Διόδια – Ρηγματώσεις

Αρναουτάκης, Λιονή, Κεφαλογνιάννης, Ξανθός για ΒΟΑΚ – Διόδια – Ρηγματώσεις

 

 

 

Κρήτη – ΒΟΑΚ: «Μυστήριο» με τις ρωγμές – Που έχουν εντοπιστεί

Άγνωστες παραμένουν οι αιτίες που προκάλεσαν τις ρηγματώσεις στο ΒΟΑΚ και οι οποίες όπως φαίνεται επεκτείνονται καθώς οι επιφανειακές εργασίες αποκατάστασης που έγιναν τις προηγούμενες ημέρες δεν είχαν ουσιαστικά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Κρήτης ο οποίος τοποθετήθηκε για πρώτη φορά επίσημα στο θέμα το «μυστήριο» θα λύσει ειδικός μελετητής μετά από εντολή που έδωσε το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για να διαπιστωθεί αν πρόκειται για κατασκευαστική αστοχία ή για γεωλογικό φαινόμενο.

Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχει ενημερωθεί για το πρόβλημα στο ΒΟΑΚ με τον υφυπουργό υποδομών Γιάννη Κεφαλογιάννη να δηλώνει ότι ολοκληρώνονται οι μελέτες για παρεμβάσεις σε θέματα Οδικής Ασφάλειας και τον πολύπαθο ΒΟΑΚ.

Γρηγόρη ανταπόκριση από την κυβέρνηση ζήτησε και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Ξανθός.

Εκτός από τη λεγόμενη «κακιά στροφή» λίγο πριν τη Λυγαριά, ρηγματώσεις έχουν εντοπιστεί στο ύψος του κόμβου της Σούδας στα Χανιά αλλά και στο ύψος της Σκεπαστής στο Ρέθυμνο.

Από: Γωγώ Αποστολάκη

neakriti.gr

Μέχρι τέλος του έτους η λύση για τον ΒΟΑΚ

Σε δύο φάσεις η υλοποίηση – Προτεραιότητα ο αυτοκινητόδρομος «Χανιά – Άγιος Νικόλαος»

Κλώντζα Ολγα
Μέχρι τέλος του έτους η λύση για τον ΒΟΑΚ | tovima.gr

Μέχρι το τέλος του χρόνου θα ανακοινωθεί η αρχιτεκτονική για την υλοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), καθώς και οι πηγές χρηματοδότησης, σύμφωνα με την απάντηση που έδωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Ο αυτοκινητόδρομος «Χανιά-Άγιος Νικόλαος» θα υλοποιηθεί σε πρώτη φάση με ενιαία δημοπράτηση, ενώ στη δεύτερη φάση θα γίνουν τα δύο άκρα του άξονα «Κίσσαμος-Χανιά» και «Άγιος Νικόλαος-Σητεία».

Σήμερα, το Υπουργείο βρίσκεται σε φάση οικονομοτεχνικών μελετών, προκειμένου να καταλήξει σύντομα στη λύση της χρηματοδότησης του έργου. Μάλιστα, ο υπουργός απέδωσε τη μη υλοποίηση του ΒΟΑΚ διαχρονικά, εδώ και 40 χρόνια, στο γεγονός ότι δεν έχει εύκολη χρηματοδότηση. Διευκρίνισε μάλιστα, απαντώντας στην ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Χαράλαμπου Μαμουλάκη, ότι η σύμβαση παραχώρησης που πρότεινε η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου συνεπάγεται διόδια. «Θα κατέβω στην Κρήτη και θα αποκαλύψω τι ήταν αυτό που πραγματικά εννοούσατε. Γιατί λέγατε σύμβαση παραχώρησης και μετά λέγατε ότι δεν θα βάλουμε διόδια».

«Ας τελειώνουν επιτέλους τα πολιτικά παραμύθια. Εμείς έχουμε πει ως αντιπολίτευση τι θα κάνουμε. Τα πράγματα είναι απλά. Θα πρέπει το έργο να γίνει σε δύο φάσεις. Θα πρέπει να έχει δύο βασικά τμήματα, τα οποία όμως θα πρέπει να εξεταστούν από ειδικές τεχνικές και οικονομικές μελέτες» τόνισε.

Πληρωμές διαθεσιμότητας ως χρηματοδοτικό εργαλείο

Μέχρι το τέλος του χρόνου κυβερνητικό κλιμάκιο πρόκειται να μεταβεί στην Κρήτη, όπως είπε ο κ. Καραμανλής, για να ανακοινώσει πώς θα γίνει ο δρόμος, αλλά και από πού θα βρεθεί η χρηματοδότηση. Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, υπενθυμίζοντας το πρόγραμμα υποδομών που είχε παρουσιάσει η ΝΔ τον περασμένο Μάρτιο, επισήμανε ότι έχει προταθεί το χρηματοδοτικό εργαλείο των «πληρωμών διαθεσιμότητας».

Ο υπουργός Υποδομών δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην «κληρονομιά» που άφησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στο πολύπαθο έργο του ΒΟΑΚ, αποδίδοντάς της ουσιαστικά απόλυτη απραξία. «Δεν υφίσταται καμία μελετητική ωριμότητα -έχουμε κάποιες προμελέτες- και κανένα ενδεικτικό περιεχόμενο του έργου» είπε για τους δύο διαγωνισμούς (παραχώρηση και ΣΔΙΤ), ενώ επισήμανε ότι η αρχιτεκτονική των τριών διαφορετικών διαγωνιστικών μεθόδων που επελέγη δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην Ελλάδα ή στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Κατηγορώντας την αξιωματική αντιπολίτευση για πολιτικό θράσος όταν εγκαλεί μια νέα Κυβέρνηση για αυτό το έργο, τόνισε το εξής: «Μας παραδώσατε μια μολυβιά στον χάρτη της Κρήτης την οποία ονομάζετε έγκριση χάραξης. Δεν υπάρχει, λοιπόν, καν χάραξη για τον ΒΟΑΚ και μας λέτε ότι από εδώ θα περνάει ο ΒΟΑΚ», επισημαίνοντας ότι η χάραξη που ανακοίνωσε τελικά η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου δεν περιλαμβάνεται στα χρηματοδοτικά μοντέλα που πρότεινε το 2018.

tovima.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize