Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / Από το μηδέν ο ΒΟΑΚ και διόδια θέλει η κυβέρνηση Μητσοτάκη

Από το μηδέν ο ΒΟΑΚ και διόδια θέλει η κυβέρνηση Μητσοτάκη

«Εξετάζοντα όλοι οι τρόποι χρηματοδότησης. Είναι καιρός να μιλήσουμε ακόμα και για θέματα ταμπού όπως είναι τα διόδια» δήλωσε ο ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης. Προαναγγέλλοντας ουσιαστικά όχι μόνο της επιστροφής στο μηδέν για την κατασκευή του ΒΟΑΚ αλλά και τον σχεδιασμό για την λειτουργία διοδίων σε όλο το μήκους του δρόμου, όταν και όποτε αυτός κατασκευαστεί.

«Εξετάζονται όλοι οι τρόποι χρηματοδότησης. Είναι καιρός να μιλήσουμε ακόμα και για θέματα ταμπού όπως είναι τα διόδια. Η δική μας κυβέρνηση λέει αλήθειες. Εξετάζουμε και αυτό το ενδεχόμενο, με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των Κρητικών και Ελλήνων φορολογουμένων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα επέβαλε «σκιώδη διόδια για 30 χρόνια», δήλωσε στο Ράδιο Κρήτη ο υφυπουργός Γ. Κεφαλογιάννης.

Προαναγγέλλοντας ουσιαστικά όχι μόνο την επιστροφή στο μηδέν για την κατασκευή του ΒΟΑΚ αλλά και τον σχεδιασμό για την λειτουργία διοδίων σε όλο το μήκους του δρόμου, όταν αυτός κατασκευαστεί.

Ως προς το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την έναρξη των εργασιών ο κ. Κεφαλογιάννης, σε συνέντευξη που έδωσε στο Ράδιο Κρήτη, ήταν και πάλι διαφωτιστικός. Ενώ έχει ήδη προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός και μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες έχουν ήδη εκδηλώσει επίσημα το ενδιαφέρον τους, η νέα ηγεσία του υπουργείου σχεδιάζει για αρχή να ακυρώσει τη διαδικασία που βρίσκεται εξέλιξη και να ξεκινήσει… διαβούλευση.

Αρναουτάκης: Ούτε το 2025 δεν θα αρχίσουν οι εργασίες

«Ούτε το 2025 δεν πρόκειται να ξεκινήσει η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα αν η κυβέρνηση μηδενίσει το έργο που έχει γίνει ως τώρα» ανέφερε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης μιλώντας στο Ράδιο Κρήτη εκφράζοντας την αντίθεσή του με την επανέναρξη των σχεδιασμών για τον ΒΟΑΚ εκ του μηδενός.

Μάλιστα ο περιφερειάρχης είπε ότι κανείς δεν θέλει να μηδενιστεί όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα και μίλησε για «διγλωσσία» της κυβέρνησης, καθώς όπως εξήγησε ο σημερινός υπουργός Υποδομών της ΝΔ έχει ήδη εγκρίνει δαπάνη 1,5 εκατομμυρίου ευρώ για γεωλογικές μελέτες.

«Όχι στα διόδια»

Αρνητικός εμφανίστηκε ο Στ. Αρναουτάκης και στο θέμα της επιβολής διοδίων στον ΒΟΑΚ, κάνοντας μάλιστα σαφές πως σε αυτό αντιδρά και η Ευρωπαϊκή Ένωση. «Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πληρώνουν διόδια οι κάτοικοι του νησιού», είπε χαρακτηριστικά ο Σταύρος Αρναουτάκης.

Χ. Μαμουλάκης: Ξανά στις καλένδες ο ΒΟΑΚ

Για θυσία του ΒΟΑΚ στο βωμό της μικροπολιτικής κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης. Ειδικότερα στην ανακοίνωση ο κ. Μαμουλάκης αναφέρει:

«Μετά τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και τον υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλή, σειρά είχε σήμερα ο υφυπουργός Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης να μας ‘ενημερώσει’ ότι το οραματικό έργο ενός σύγχρονου και ασφαλούς ΒΟΑΚ επιστρέφει στο μηδέν και παραπέμπεται ουσιαστικά – ξανά – στις καλένδες.

Συνεχίζεται με αυτόν τον τρόπο η προσπάθεια της κυβέρνησης της ΝΔ να απαξιώσει, και εν τέλει να ακυρώσει, τους διεθνείς διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν τα τμήματα Χανιά – Χερσόνησος και Χερσόνησος – Νεάπολη (και στους οποίους συμμετέχουν αρκετές εταιρείες κάτι που μόνο θετικά στοιχεία επιφέρει στο έργο) και να μην προχωρήσει στην προκήρυξη του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.

Το χειρότερο όμως απ’ όλα, είναι το γεγονός ότι με αυτές τις μεθοδεύσεις, η κατασκευή του ΒΟΑΚ απομακρύνεται και η δίκαιη απαίτηση του συνόλου της Κρητικής κοινωνίας για έναν ασφαλή, σύγχρονο και λειτουργικό αυτοκινητόδρομο δεν λαμβάνεται υπόψιν.

Δεν μας εκπλήσσει το γεγονός ότι η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη προσπαθεί να απαξιώσει αυτό το σημαντικό έργο που έπειτα από παλινωδίες δεκαετιών, μπήκε σε τροχιά υλοποίησης από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ούτε μας παραξενεύει το ότι οι προσωπικές προεκλογικές εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, ξεχάστηκαν τόσο σύντομα.

Μας λυπεί όμως, το ότι θυσιάζεται ο ΒΟΑΚ, ένα υψίστης σημασίας έργο για την Κρήτη, στον βωμό της μικροπολιτικής. Ελπίζουμε ότι έστω και την ύστατη στιγμή, η κυβέρνηση θα αντιληφθεί ότι ο ΒΟΑΚ είναι πέρα και πάνω από κόμματα και σκοπιμότητες και θα συνεχίσει την προσπάθεια υλοποίησης, από το σημείο στο οποίο την παρέλαβε. Χωρίς να χάσει άλλο χρόνο».

Υπενθυμίζεται ότι για το θέμα έχει κατατεθεί και σχετική ερώτηση στον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή από τον βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει δοθεί απάντηση.

Ν. Ηγουμενίδης: Ντροπή να λέμε σήμερα για διόδια στον ΒΟΑΚ

Την επιτάχυνση των διαδικασιών που είχε πετύχει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΒΟΑΚ και την δέσμευση ότι δεν θα λειτουργήσουν διόδια υπενθυμίζει σε δήλωσή του και ο βουλευτής Ηρακλείου της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νίκος Ηγουμενίδης, επισημαίνοντας ότι «η σημερινή κυβέρνηση έχει υποχρέωση να ανακαλέσει και να φροντίσει να επιταχύνει άμεσα το έργο». Στη δήλωσή του ο Νίκος Ηγουμενίδης αναφέρει:

«Από το 2015 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε μια τιτάνια προσπάθεια και πέτυχε να επανεκκινήσει όλα τα οδικά έργα αλλά και πολλά έργα υποδομής στην Κρήτη. Έργα που παρέμεναν βαλτωμένα, χωρίς χρηματοδότηση και χωρίς καμία πιθανότητα ολοκλήρωσης.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι δίνοντας το παρών από το τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, Γούρνες – Χερσόνησος, το οποίο δόθηκε στην κυκλοφορία τον περασμένο Μάιο, ο τέως πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχε ξεκαθαρίσει εμπράκτως για μια ακόμη φορά ότι δεν θα υπάρξουν διόδια στον ΒΟΑΚ, παρουσιάζοντας μάλιστα όλο το σχεδιασμό και δίνοντας έμφαση στην κατασκευή αξιόπιστων κάθετων αξόνων για να υπάρχει πρόσβαση στη φυσική ομορφιά της Κρήτης.

Επομένως, είναι τουλάχιστον ντροπή σήμερα να μιλάμε για διόδια σε βάρος των Κρητικών που όλοι ξέρουμε πόσο ακριβά έχουν πληρώσει αυτή την υπόθεση. Η σημερινή κυβέρνηση έχει υποχρέωση να ανακαλέσει και να φροντίσει να επιταχύνει άμεσα το έργο».

Σ.Βαρδάκης: Πανηγυρική διάψευση Γ.Κεφαλογιάννη για τα περί «μη δρομολογημένων διαδικασιών στον ΒΟΑΚ»

«Για ακόμα μια φορά ακούστηκε από τα πιο επίσημα χείλη, αυτά του Υφυπουργού Υποδομών, ότι δεν υπάρχει, υποτίθεται, καμία δρομολογημένη εξέλιξη σε ότι αφορά τον ΒΟΑΚ.

Ωστόσο, οι απαντήσεις που δίνονται από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, έρχονται να τον διαψεύσουν πανηγυρικά και τον ίδιο και τα υπόλοιπα στελέχη της παράταξής του.

Και είναι απορίας άξιο, πως μπορεί κάποια Κυβέρνηση να προχωρήσει στην προκήρυξη ενός έργου, αν δεν ολοκληρωθούν προκαταρκτικά βήματα, όπως έρευνες Προέλευσης – Προσδιορισμού των μετακινήσεων στον ΒΟΑΚ, μετρήσεις φόρτου και σύνθεσης κυκλοφορίας, αξιολόγηση των τεχνικών λύσεων (της αρχικής και της νέας) ώστε να επιλεγεί τελικά η χάραξη που θα υλοποιηθεί και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η χρηματοδότηση του έργου, να ολοκληρωθεί ο απαιτούμενος έλεγχος οδικής ασφάλειας.

Επιπλέον, για να γνωρίζουν και οι πολίτες της Κρήτης, ολοκληρώθηκε και η Α Φάση της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας και για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος και για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, για την εκδήλωση ενδιαφέροντος μελέτης, κατασκευής και συντήρησης του ΒΟΑΚ, στον οποίο διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον 5 εταιρίες, έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγησή τους και το Υπουργείο θα έπρεπε να προχωρήσει στην Β Φάση του διαγωνισμού.

Συνεπώς, οι διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί και δεν προκύπτει από κανένα σημείο ότι θα πρέπει να ξαναρχίσουμε από την αρχή, καθυστερώντας δύο επιπλέον χρόνια για την κατασκευή του σημαντικότερου έργου της Κρήτης, όχι μόνο από αναπτυξιακής πλευράς αλλά πολύ περισσότερο από θέμα ασφάλειας.

Τσίπρας

Watch this video on YouTube.

ότι αφορά την ύπαρξη διοδίων ακόμα και για τους Κρητικούς, η κυβέρνηση της ΝΔ αναδεικνύει από μόνη της τις ιδεοληψίες της, ζητώντας από τον Κρητικό λαό να χρηματοδοτεί την συντήρηση ενός έργου, το οποίο το «χρωστούν» όλες οι Κυβερνήσεις εδώ και δεκαετίες.

Όπως είχε δηλώσει άλλωστε κατηγορηματικά και ο πρώην Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, ο νέος αυτοκινητόδρομος της Κρήτης δε θα είχε διόδια για τους κατοίκους του νησιού.»

 

Με πληροφορίες από ekriti.gr

Check Also

Ρέθυμνο – Περιμένοντας την δίκη παρέλαβαν Παγκόσμιο βραβείο

rethemnosnews.gr Ενώ συνεχίζεται ο σάλος με την δικαστική περιπέτεια των δημιουργών του εκπαιδευτικού προγράμματος «Παίζω …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize