Άγιος Νικόλαος - Πρόγνωση καιρού
Ηράκλειο - Πρόγνωση καιρού
Ρέθυμνο - Πρόγνωση καιρού
Χανιά - Πρόγνωση καιρού
Breaking News
Αρχική / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / Παρέμβαση Γιάννη Κεφαλογιάννη για τρίτη φορά με ερώτηση για τα εκπαιδευτικά κενά στη βουλή

Παρέμβαση Γιάννη Κεφαλογιάννη για τρίτη φορά με ερώτηση για τα εκπαιδευτικά κενά στη βουλή

giannis kefalogiannis

Σε τρίτη συνεχόμενη παρέμβαση ως προς την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών του Ρεθύμνου προέβη ο Βουλευτής Ρεθύμνου Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης. Ο Ρεθεμνιώτης Βουλευτής είχε αποστείλει επιστολή στις 25/09/2015, αμέσως μετά την τοποθέτηση του κ.  Νικόλαου Φίλη στο ΥΠΕΠΘ σχετικά με τα προβλήματα στελέχωσης που αντιμετωπίζουν τα σχολεία του νομού, και είχε προβεί εκ νέου σε παρέμβαση όταν οι δεσμεύσεις της ηγεσίας του Υπουργείου έπεσαν στο κενό. Σήμερα, με δεδομένες τις νέες δεσμεύσεις του Υπουργού για 14.000 προσλήψεις και τα τεράστια προβλήματα των σχολικών μονάδων, κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νικόλαο Φίλη διεκδικώντας την αντιμετώπιση των σοβαρών  προβλημάτων στην Παιδεία και την άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών. Αξίζει να αναφερθεί ότι από τις 8 έως 15 Οκτωβρίου έχουν κατατεθεί συνολικά 40 ερωτήσεις για την Παιδεία οι οποίες παραμένουν αναπάντητες.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ζητάει από το Υπουργείο να αντιμετωπίσει άμεσα την τραγική κατάσταση στα σχολεία του νομού με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα κάλυψης των κενών και κάλυψη των αυξημένων αναγκών σε επίπεδο ειδικής αγωγής, ενώ επαναλαμβάνει την πάγια θέση του να αλλάξει η διαδικασία τοποθέτησης, έτσι ώστε να έχουν τοποθετηθεί όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Αναλυτικά, το κείμενο της ερώτησης διαμορφώνεται ως εξής:

«Η φετινή χρονιά αποτέλεσε τη χειρότερη των τελευταίων ετών ως προς το ρυθμό κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών. Ξεκίνησε με περισσότερα από 27.000 κενά εκπαιδευτικών και, ακόμα και σήμερα, έχοντας κλείσει παραπάνω από ένα μήνα μαθημάτων, η κατάσταση παραμένει τραγική. Η νέα σχολική χρονιά άρχισε και ήδη έγινε η πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ωστόσο τα κενά στην Κρήτη παραμένουν τεράστια. Στο Ρέθυμνο τα κενά σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ξεπερνούν τους 385 εκπαιδευτικούς, ενώ τα Νηπιαγωγεία στον Πλάτανο Αμαρίου, στην Αγία  Γαλήνη, στο Γαράζο και την Αξό παραμένουν κλειστά.

Ειδικότερα, σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τα κενά ανέρχονται σε 231 και κατανέμονται ως εξής: α) Δασκάλων: 66 (Τακτικού Προϋπολογισμού και ΕΣΠΑ) + 80 Παράλληλης Στήριξης, β) Νηπιαγωγών: 36 (Τακτικού Προϋπολογισμού και ΕΣΠΑ) + 18 Παράλληλης Στήριξης, γ) Ειδικοτήτων : 31.  

Αντίστοιχα, σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα κενά φτάνουν τα 155 και διαμορφώνονται ως εξής: α) Γενικής Παιδείας: 85, β) ΕΕΕΕΚ: 16 , γ) Παράλληλης Στήριξης: 40, δ) Τμήματα Ένταξης: 8, ε) Μουσικό Σχολείο: 6.

Τα σχολεία υπολειτουργούν, ενώ σε απομακρυσμένες περιοχές δεν καλύπτονται ούτε οι βασικές ειδικότητες. Το πρόγραμμα αλλάζει κάθε εβδομάδα με την έλευση ή την αποχώρηση κάθε καινούριου εκπαιδευτικού, ενώ οι ώρες διδασκαλίας που χάνονται σε όλα τα σχολεία της επικράτειας είναι χιλιάδες.

Αν αντιπαραβάλουμε τη φετινή εικόνα ως προς τα σχολικά κενά σε σχέση με την σχολική χρόνια του 2013- 2014, θα δούμε ότι από τη μια είχαμε τα λιγότερα κενά από κάθε άλλη χρονιά την τελευταία πενταετία, ενώ φέτος το πρόβλημα έχει πάρει πραγματικά ακραίες διαστάσεις.

Το 2013-2014 είχαμε αμεσότερη κάλυψη των κενών παρά το γεγονός ότι τα σχολεία λειτούργησαν με 18.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς. Μάλιστα, φέτος οι συνταξιοδοτήσεις θα είναι περίπου 2.700, αριθμός σημαντικά μικρότερος σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Επιπρόσθετα, αξίζει να αναφερθεί ότι το 2003 και το 2004 υπήρξε για πρώτη φορά πλήρης κάλυψη των κενών με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Είναι, λοιπόν, ξεκάθαρο ότι απαιτούνται πρωτοβουλίες για να λυθεί άμεσα το σοβαρό αυτό ζήτημα.  

Η πολιτική και οικονομική αστάθεια και ο μεγάλος αριθμός συνταξιοδοτήσεων δυσχεραίνει τη διαδικασία των προσλήψεων όμως σε καμία περίπτωση δε δικαιολογεί την καθυστέρηση, την ολιγωρία και τον κακό σχεδιασμό. Πέρα από το δημοσιονομικό ζήτημα που αποτέλεσε πρόβλημα και για τις προηγούμενες κυβερνήσεις, φέτος παρατηρείται συστηματική αδράνεια και αναποτελεσματικότητα, αφού η τρίτη κατά σειρά δέσμευση για κάλυψη των κενών έως τις 10 Οκτωβρίου δεν υλοποιήθηκε ούτε στο ελάχιστο.

Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να προσδώσει τη δέουσα βαρύτητα, ώστε οι σχολικές μονάδες να λειτουργούν χωρίς ελλείψεις και να παρέχουν υγιείς διεξόδους και ερεθίσματα στους μαθητές. Για αυτό και διεκδικώ σταθερά την έγκαιρη κάλυψη των σχολικών κενών και την ενίσχυση του εκπαιδευτικού συστήματος με πόρους και υποδομές. Ανεξάρτητα από το ποιος είναι στην κυβέρνηση. Πρέπει να αναληφθούν οι απαραίτητες πρωτοβουλίες και να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στη διαχείριση του προσωπικού, έτσι ώστε κάθε χρόνο να έχουν τοποθετηθεί οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία από την 1η Σεπτεμβρίου και να πραγματοποιηθούν άμεσα μόνιμοι διορισμοί στην Εκπαίδευση.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Με δεδομένη τη δέσμευση για την άμεση πρόσληψη 14.000 αναπληρωτών, προτίθεται το Υπουργείο να αντιμετωπίσει άμεσα την τραγική κατάσταση στα σχολεία του νομού Ρεθύμνου με τα εκατοντάδες κενά; Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα κάλυψης των κενών; Έχει ληφθεί μέριμνα για την κάλυψη των αυξημένων κενών σε επίπεδο ειδικής αγωγής;
  2. Υπάρχει σχεδιασμός για να μην επαναληφθούν τα ίδια προβλήματα την επόμενη σχολική χρονιά;»
Ματθαίος Καπετανάκης
Ανεξάρτητος Δημοσιογράφος at | [email protected] |

Κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Κοινωνιολογία
Απόφοιτος Δημόσιας Διοίκησης - Δημόσιας Οικονομικής
Μιλάει ΕΛ/FR/EN/DE/ES/IT

Check Also

«Ταφόπλακα στη δημιουργία ξενόγλωσσου τμήματος τουριστικών σπουδών στο Ρέθυμνο»

«Το νομοσχέδιο Γαβρόγλου για τα ΑΕΙ αναδεικνύει την αναχρονιστική αντίληψη και τον ιδεοληπτικό αυταρχισμό της …

Σχόλια