Αρχική / ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΛΛΑΔΑ / Ερώτηση (και) Γιάννη Κεφαλογιάννη για τη θέση του ΝΑΤ στο νέο Ασφαλιστικό
Γιάννης Κεφαλογιάννης Βουλευτής Ρεθύμνου ΝΔ

Ερώτηση (και) Γιάννη Κεφαλογιάννη για τη θέση του ΝΑΤ στο νέο Ασφαλιστικό

Γιάννης Κεφαλογιάννης Βουλευτής Ρεθύμνου ΝΔ
Γιάννης Κεφαλογιάννης Βουλευτής Ρεθύμνου ΝΔ

 

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εργασίας  και  Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με τη θέση του ΝΑΤ στην αρχιτεκτονική του νέου ασφαλιστικού κατέθεσαν 21 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, συμπεριλαμβανομένου και του Βουλευτή Ρεθύμνης Γιάννη Κεφαλογιάννη. Οι Βουλευτές εκφράζουν το προβληματισμό τους για τη σχεδιαζόμενη απορρόφηση του ΝΑΤ από το Ενιαίο Ταμείο Εργαζομένων καθώς δημιουργεί μια σειρά από λειτουργικά ζητήματα για τα οποία τα συναρμόδια Υπουργεία δεν έχουν δώσει μέχρι σήμερα καμία διευκρίνηση.

Τα πιο σημαντικά από αυτά είναι ο τρόπος υπολογισμού των νέων συντάξεων, η νέα συσχέτιση των εισφορών με τα ναυτολόγια καθώς και το ύψος των εισφορών προς άλλους οργανισμούς όπως εισφορών προς άλλους οργανισμούς όπως ο Οίκος Ναύτου, το ΚΕΑΝ, ΤΠΑΕΝ, ΤΠΚΠΕΝ, ΝΕΕ, ΚΝΕ.

 

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

«Κύριε Υπουργέ,

Έντονη δυσαρέσκεια και προβληματισμός έχει ξεσπάσει στους εργαζομένους ναυτικούς λόγω της ανακοίνωσης της απορρόφησης του ΝΑΤ από το σχεδιαζόμενο Ενιαίο Ταμείο Εργαζομένων.

Η συμβολή της ναυτοσύνης μας στην ελληνική κοινωνία είναι διαχρονική και γνωστή σε όλους. Η ναυτιλία παραμένει ο σταθερός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας που παρά την κρίση που μαστίζει την οικονομία μας τα τελευταία χρόνια, συνεχίζει να τροφοδοτεί με τεράστια ποσά ναυτιλιακού συναλλάγματος την εσωτερική αγορά.

Φυσικά τον κεντρικό ρόλο σε αυτή τη συμβολή την έχουν οι ναυτικοί και οι απόμαχοι του κύματος, οι οποίοι σήμερα εκφράζουν την πλήρη αντίθεση τους με μια ενδεχόμενη απορρόφηση του ΝΑΤ από το νέο Ενιαίο Ταμείο Εργαζομένων. Μια αντίθεση που πηγάζει στον κίνδυνο που ελλοχεύει να υπολογιστούν τα ένσημα των ναυτικών με κοινά κριτήρια με εκείνα των επαγγελμάτων της ξηράς. Είναι σαφές ότι δεν υπάρχει ναυτικός που μπορεί να συνεχίσει να εργάζεται στη θάλασσα έως τα 67 του έτη ή να συμπληρώσει 35 και 40 έτη εργασίας. Οπότε κάθε εξομοίωση κριτηρίων θα οδηγήσει σε εξαφάνιση του επαγγέλματος.

Πέραν των κριτηρίων συνταξιοδότησης, τίθενται μείζονα λειτουργικά ζητήματα για την ασφάλιση των ναυτικών, καθώς η τήρηση του μητρώου ασφαλισμένων τους υπάγεται στην αρμοδιότητα του Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ οι εισφορές που καταβάλλονται δεν είναι από πριν καθορισμένες αλλά σχετίζονται με τα ναυτολόγια, από τα οποία προσδιορίζονται και αποδίδονται και μια σειρά εισφορών προς άλλους οργανισμούς όπως ο Οίκος Ναύτου, το ΚΕΑΝ, ΤΠΑΕΝ, ΤΠΚΠΕΝ, ΝΕΕ, ΚΝΕ.

Από τα παραπάνω καθίσταται ξεκάθαρο ότι η διαδικασία διαχείρισης του ζητήματος του ΝΑΤ, λόγω ακριβώς της ιδιομορφίας του ναυτικού επαγγέλματος και του ιδιαίτερου τρόπου υπολογισμού και είσπραξης των εισφορών, επιβάλλουν ένα πολύ σοβαρό χειρισμό ως προς τη μελλοντική του μορφή.

Κατόπιν αυτών,

Ερωτάστε:

Ποιό είναι το σχέδιο σας για τη θέση του ΝΑΤ στη νέα αρχιτεκτονική του Ασφαλιστικού;

Αν προτίθεστε να ενσωματώσετε το ΝΑΤ στο νέο Ενιαίο Ταμείο Εργαζομένων, με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστούν οι έως τώρα καταβληθείσες εισφορές και πώς θα γίνει ο υπολογισμός των μελλοντικών συντάξεων;

Check Also

Αναβρασμός σε δήμους της Κρήτης – Χάνουν έδρες και έσοδα

ekriti.gr Σημαντικές ανατροπές στην εκλογική διαδικασία και την κατανομή των εδρών αλλά και απώλεια χρημάτων, …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize