Διαμαρτύρονται οι Σύλλογοι Διδασκόντων Γυμνασίων Περάματος και Γαράζου για την απαξίωση των τμημάτων ένταξης

sxoleio

Οι θέσεις του  Συλλόγου  Διδασκόντων  Γυμνασίου Περάματος Ρεθύμνου για την  “αναβάθμιση” των τμημάτων ΄Ενταξης που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας

Ο σύλλογος εκπαιδευτικών του Γυμνασίου Περάματος στο Ρέθυμνο εκφράζει την αντίθεσή του στην τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο αιφνιδιαστικά στη βουλή και ψηφίστηκε πρόσφατα και η οποία αναφέρεται  στην λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ). Ειδικότερα στην παράγραφο 5 της συγκεκριμένης τροπολογίας καλείται ο εκπαιδευτικός του ΤΕ να υποστηρίζει τους μαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μόνο όταν το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών στο χώρο των ΤΕ.
Τα Ελληνικά δεδομένα με τον όγκο των μαθημάτων που πρέπει να διδαχτούν, όπως αναλυτικό πρόγραμμα  με 13 μαθήματα υπό εξέταση και τμήματα των 25 μαθητών, καθιστούν αδύνατο τα παιδιά της ένταξης να συμβαδίσουν με τα παιδιά γενικής παιδείας.

Ακόμα παραθέτουμε κάποιες επιπλέον ανησυχίες μας:

  • Θεωρούμε ότι με την σύμπτυξη των τμημάτων γενικής και ένταξης ελλοχεύει ο κίνδυνος κατάργησης του θεσμού της παράλληλης στήριξης. Οι μαθητές που έχουν παράλληλη στήριξη έχουν αξιολογηθεί από τα κέντρα ΚΕΔΔΥ εξαιτίας των ιδιαίτερων εκπαιδευτικών αναγκών τους και αυτήκρίνεται απαραίτητη. Η κατάργηση αυτή συνιστά παράλληλα και απαξίωση του ΚΕΔΔΥ.

  • Είναι δύσκολο για τον εκπαιδευτικό της ένταξης να κάνει τη δουλειά του με επιπλέον τους μαθητές που δικαιούνται την παράλληλη. Σε τμήματα των 25 μαθητών με έλλειψη κατάλληλης υποδομής πολύ γρήγορα οι μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες θα οδηγηθούν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, γιατί το εκπαιδευτικό σύστημα δεν θα μπορεί να τους υποστηρίξει και θα ανοίξει διάπλατα ο δρόμος που θα τους οδηγεί είτε στις δομές ιδιωτικών συμφερόντων, είτε στο σπίτι τους, για όσες από τις οικογένειες δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά. Συγχρόνως, θα οδηγήσει σε περαιτέρω υποβάθμιση την γενική εκπαίδευση, αφού η συνεκπαίδευση δεν θα υποστηρίζεται.

  • Ακόμη βλάπτεται η πρόοδος και η επίδοση των μαθητών του τμήματος γενικής παιδείας. Οι ίδιοι οι μαθητές της ένταξης άλλωστε αρνούνται διαρρήδην να συμπτυχτούν στο τμήμα της γενικής και έχουν εκφράσει την αντίδρασή τους.

   Η διάταξη του υπουργείου έχει ένα σύνθημα που λέει «σχολείο για όλους». Σχολείο για όλους σημαίνει ένα σχολείο για κάθε παιδί που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες κάθε μαθητή, να έχει υποδομές εκπαιδευτικό προσωπικό, επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς και οποιαδήποτε άλλη στήριξη χρειάζεται κάθε μαθητής.

Για τους παραπάνω λόγους :

  • Θεωρούμε ότι βάση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών που έχουν οι μαθητές, δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τους ρυθμούς του γενικού τμήματος ακόμα και αν υπάρχει ειδικός εκπαιδευτικός (όσον αφορά στα δεδομένα του ελληνικού σχολείου). Ως εκ τούτου απαιτούμε όχι μόνο τη διατήρηση των τμημάτων ένταξης αλλά και την άμεση κάλυψη των κενών με προσλήψεις  εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.

  • Καλούμε το υπουργείο να προβεί στην άμεση απόσυρση του ψηφίσματος που στην πράξη ακυρώνει το ρόλο των ΤΕ.

 Ο θεσμός των τμημάτων ένταξης πρέπει να προασπιστεί και να αναβαθμιστεί παράλληλα, λόγω πολλαπλών μαθησιακών δυσκολιών των μαθητών. Το σχολικό πλαίσιο στην Ελλάδα, με τα σημερινά δεδομένα, δεν είναι κατάλληλο για την “αναμόρφωση” της Ειδικής Αγωγής  που προτείνει το Υπουργείο, γι’ αυτό και διαφωνούμε με την απόφαση του. Θέλουμε η Ειδική Αγωγή να  συνεχίσει να υφίσταται “μη αναμορφωμένη” για το καλό των μαθητών μας.

Παράλληλα ζητούμε την ενίσχυση του υποστηρικτικού ρόλου των τμημάτων ένταξης με την ανάλογη χρηματοδότηση, που είναι απαραίτητη για την κάλυψη των αναγκαίων υποδομών, οργάνωσης, και λειτουργίας όλων των δομών της ΕΑΕ.

Ο Σύλλογος των Διδασκόντων Γυμνασίου Περάματος Ρεθύμνου 

O Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Γαράζου Ρεθύμνου εκφράζει την αντίδρασή του απέναντι στην  πρόσφατη τροπολογία που ψηφίστηκε  στο πλαίσιο του  Νόμου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου» κι αφορά την ενσωμάτωση των τμημάτων Ένταξης στα τμήματα της Γενικής Παιδείας.

Η συγκεκριμένη τροπολογία ψηφίστηκε βεβιασμένα χωρίς να έχει τοποθετηθεί ρεαλιστικά η εκπαιδευτική κοινότητα. Η λογική της μεταφοράς των τμημάτων ένταξης στις γενικές τάξεις του σχολείου δε διευκολύνει το εκπαιδευτικό  έργο του σχολείου μας: Η πλειοψηφία των μαθητών μας έχει συσσωρευμένα μαθησιακά κενά απ όλες τις τάξεις του Δημοτικού, έντονη διάσπαση προσοχής, καθώς και πολύπλοκα προβλήματα συμπεριφοράς που χρήζουν εξατομικευμένου πλαισίου υποστήριξης.  Έχουμε μάλιστα ως σύλλογος εκφράσει την ανάγκη  παρουσίας εξειδικευμένου προσωπικού (ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός), ακριβώς για να βοηθηθούν οι μαθητές μας που φοιτούν τόσο στη γενική τάξη όσο και στο τμήμα ένταξης.  Nα   σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο Γυμνάσιο συστεγάζεται με το ΕΠΑΛ Γαράζου  το οποίο  έχει τις ίδιες ανάγκες. Ωστόσο, παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες σε βάθος μιας πενταετίας να συσταθούν και στο ΕΠΑΛ τμήματα ένταξης, αφού οι ίδιοι μαθητές ανακυκλώνονται με τα ίδια προβλήματα συμπεριφοράς και μαθησιακά κενά, το αίτημα δεν έχει ακόμη ικανοποιηθεί. Καθίσταται για εμάς τους εκπαιδευτικούς επιβεβλημένη η λειτουργία  οργανωμένων τμημάτων ένταξης εκτός γενικής τάξης σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο κι εξοπλισμένο με σύγχρονα εποπτικά μέσα.

Επιπλέον, η συμπερίληψη-συνδιδασκαλία που προωθήθηκε ενισχύει το δασκαλοκεντρικό μοντέλο. Απαξιώνεται ο ρόλος του αναπληρωτή καθηγητή της ένταξης που προσλαμβάνεται με σύμβαση ορισμένου χρόνου σ ένα καινούριο κάθε χρονιά σχολείο, όποτε το Υπουργείο κάνει προσλήψεις: μέσα στη γενική τάξη μειώνεται ο εκπαιδευτικός χρόνος και οι στοχευμένες εκπαιδευτικές δράσεις που αντιστοιχούν σε κάθε μαθητή και ο ίδιος ο εκπαιδευτικός κινδυνεύει να μετατραπεί σε βοηθητικό προσωπικό  εντός κι εκτός γενικής τάξης, χωρίς σαφή προσδιορισμένο παιδαγωγικό ρόλο. Αυτομάτως με τη συγκεκριμένη τροπολογία εκφυλίζεται για τους ίδιους λόγους και ο θεσμός της παράλληλης στήριξης.

Για να εφαρμοστεί η συμπερίληψη στο  σχολείο του 2016 χρειάζεται επιμόρφωση κι ενισχυμένα κονδύλια. Ζητάμε να καταργηθεί αυτή η «πρόχειρη τροπολογία» και να αναβαθμιστεί ρεαλιστικά ο θεσμός των τμημάτων ένταξης. Επιβάλλεται να  γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή και το προσωπικό των τμημάτων ένταξης και της παράλληλης στήριξης να βρίσκεται στο σχολείο μας από την αρχή της σχολικής  χρονιάς.  Τέλος ζητάμε να πλαισιωθεί το σχολείο μας με σύγχρονα εποπτικά μέσα  και κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή

O Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Γαράζου Ρεθύμνου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize