Breaking News

Πάνορμο – Εξάντης: Σε επικίνδυνη στροφή βρίσκεται το έργο του ΒΟΑΚ

«Πάτε σε επικίνδυνα μονοπάτια. Θα υπάρχουν νομικές περιπέτειες και θα χαθούν 2 ακόμα χρόνια αλλά και 47 εκατ. ευρώ». “Καμπανάκι”… αγωνίας χθες από τον Βασίλη Κεγκέρογλου προς το υπουργείο Υποδομών, με φόντο το πολύπαθο οδικό έργο “Πάνορμο-Εξάντης” του ΒΟΑΚ.

Έργο, το οποίο, ως γνωστόν, δημοπρατήθηκε το 2014, αλλά έχει μείνει σε πλήρη στασιμότητα λόγω των εργολαβικών-γραφειοκρατικών περιπετειών στις οποίες έχει μπλέξει.

Όπως αποκαλύφθηκε χθες, στο πλαίσιο συζήτησης σχετικής επερώτησης του βουλευτή Ηρακλείου και γραμματέα της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών έχει αποφασίσει να πάει στην επαναδημοπράτηση της εργολαβίας, με το αιτιολογικό πως θα πρέπει να γίνουν κάποιες πρόσθετες παρεμβάσεις που δεν περιλαμβάνονταν στον αρχικό σχεδιασμό και δεν μπορούν να καλυφθούν ως φυσική επέκταση του αντικειμένου της αρχικής εργολαβίας…

Ο Βασίλης Κεγκέρογλου έκανε λόγο για επικίνδυνα σχέδια και ακροβασίες. Προειδοποίησε ευθέως τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Μαυραγάνη πως στο υπουργείο επιχειρούν να πορευτούν με επικίνδυνες “πατέντες”, που θα εγείρουν αντιδράσεις και νομικές εμπλοκές από πλευράς των εργολάβων που συμμετείχαν στη δημοπράτηση του 2014, με οδυνηρές συνέπειες για ένα τόσο σημαντικό οδικό έργο που περιμένει η Κρήτη.

Αναλυτικότερα, την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ολοκλήρωση του έργου “Αναβάθμιση του οδικού τμήματος Πάνορμο-Εξάντης”, που έχει δημοπρατηθεί στις 4 Μαρτίου 2014, προϋπολογισμού 47 εκατομμυρίων ευρώ, και για το οποίο δεν έχει υπογραφεί ακόμα η σύμβαση, ζήτησε με επίκαιρη ερώτησή του, που συζητήθηκε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής, ο γραμματέας της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και βουλευτής Ηρακλείου κ. Βασίλης Κεγκέρογλου.

Ο κ. Κεγκέρογλου, αφού επισήμανε την ανάγκη υλοποίησής του το συντομότερο δυνατόν για λόγους δημόσιου συμφέροντος και ασφάλειας των πολιτών, ζήτησε την εφαρμογή του νόμου που, μετά την απόρριψη του 1ου μειοδότη από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, επιτρέπεται η προϊσταμένη Αρχή να απευθυνθεί στο δεύτερο, τρίτο και ούτω καθεξής, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις μέχρι να καταστεί δυνατή η ανάθεση του έργου.

Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο, ακυρώνεται η δημοπρασία μόνο με την έκδοση αιτιολογημένης απόφασης από την προϊσταμένη Αρχή, που όμως δεν μπορεί στη δεύτερη φάση να ανακαλύψει πράγματα που υποτίθεται ότι υπήρχαν από την αρχή.

«Θα εγερθούν νομικές αξιώσεις από το δεύτερο, τρίτο μειοδότη, γιατί είναι προφανές ότι είναι σκόπιμο. Αν παρ’ όλα αυτά προχωρήσετε σε επαναδημοπράτηση, με το νέο νόμο απαιτούνται:

»Από την αρχή τεύχη δημοπράτησης και όλα τα σχετικά με τη δημοπρασία, που σημαίνει 2 και πλέον χρόνια μέχρι να έχουμε ανάδοχο και απώλεια 47 εκατ. ευρώ για την Κρήτη, πράγμα το οποίο ζητούν να αποφευχθεί όλοι οι τοπικοί φορείς και με επιστολή του προς τον υπουργό ο περιφερειάρχης Κρήτης», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κεγκέρογλου.

Ο υφυπουργός, από την πλευρά του, προσπάθησε να δικαιολογήσει την εισήγηση για επαναδημοπράτηση με την προσθήκη μικρών βελτιώσεων, που κατά τη γνώμη του δεν μπορούν να γίνουν με επέκταση φυσικού αντικειμένου μετά την ανάθεση του έργου.

Προτίμησε να αναφερθεί στην πρόθεση της κυβέρνησης να αναθέσει μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού για το ΒΟΑΚ, η οποία όμως χρησιμοποιείται ως άλλοθι για να ακυρώνονται τα έργα που μπορούσαν να υλοποιηθούν στον τρέχοντα χρόνο.

Σε κάθε περίπτωση, εμμένοντας στην έκδηλη ανησυχία του, ο βουλευτής Ηρακλείου κάλεσε την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να μη δεσμευτεί ρητά σε μια τέτοια κίνηση και να επανεξετάσει τη στάση της…

 

Επιστολή Στ. Αρναουτάκη

 

«Δε χωρούν άλλες καθυστερήσεις»

Θυμίζουμε ότι για το οδικό έργο “Πάνορμο-Εξάντης” είχε προ ημερών υψώσει κραυγή αγωνίας και ο περιφερειάρχης Κρήτης. Στην επιστολή του στον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, ο Σταύρος Αρναουτάκης ανέφερε:

«Το εν λόγω έργο, συνολικού μήκους 10 χιλιομέτρων, είναι ανάγκη να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατό, δεδομένου ότι συμβαίνουν τακτικά σοβαρά ατυχήματα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εξαιτίας των κακών γεωμετρικών στοιχείων που διαθέτει. Επομένως σοβαροί λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν να μην υπάρξουν επιτέλους άλλες καθυστερήσεις.

»Όπως γνωρίζετε, το έργο δημοπρατήθηκε στις 4/3/2014 και με την αριθμ. 383/2014 πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου εγκρίθηκε το σχέδιο της σύμβασης για την κατασκευή του.

»Παρά το γεγονός ότι το σχέδιο της σύμβασης κατασκευής του έργου έχει εγκριθεί πριν από 2,5 χρόνια περίπου, δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση, με όλες τις αρνητικές συνέπειες για την Περιφέρειά μας και τους πολίτες.

»Ύστερα από τα παραπάνω, παρακαλούμε για τις άμεσες δικές σας ενέργειες, προκειμένου να προχωρήσουν οι όποιες διαδικασίες για την άμεση ολοκλήρωση του έργου».

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

φωτό αρχείου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize